Prywatny przewoźnik chce wozić pasażerów na trasie Warszawa Zachodnia - Gdynia Główna od 10 grudnia 2018 roku. Odpowiednie dokumenty do Urzędu Transportu Kolejowego złożyła już firma Arriva. To odłam Deutsche Bahn, narodowego przewoźnika naszych zachodnich sąsiadów.
- Złożenie wniosku to jest pierwszy etap. Uruchomienie połączeń wiąże się uzyskaniem zgody, dostępem do infrastruktury i ustaleniem rozkładu - tłumaczy Joanna Parzniewska, rzecznik firmy Arriva. Wiadomo jednak, że pociągi kursowałyby w czasie zbliżony do Pendolino. Przewoźni zapewnia, że mógłby przewieźć pasażerów na całej trasie (Warszawa Zachodnia-Gdynia Główna) w czasie 3 godziny 25 minut.
Arriva dojeżdża już z Bydgoszczy do Helu. Tam bilety są o jedną czwartą tańsze niż PKP (48 zł - Arriva, 64 zł - PKP), a pasażerowie korzystają z nowych pociągów wyprodukowanych przez bydgoską Pesę. Także w przypadku prestiżowego połączenia nad morze firma będzie chciała korzystać z nowego taboru.
Na razie piłka jest po stronie UTK, którzy wyraża zgodę na uruchomienie połączenia. Warszawa Zachodnia-Gdynia Główna to nie jedyna trasa o którą stara się Arriva. - Złożyliśmy 14 wniosków do Urzędu Transportu Kolejowego. Część z nich obejmuje Warszawę. Chcemy się rozwijać, będziemy próbować uzyskać zgodę - dodaje Parzniewska.
Kolejna trasa miałaby zostać uruchomiona 13 grudnia 2020 roku. Wtedy przewoźnik chce rozpocząć przejazdy na trasie Warszawa Lotnisko Chopina - Wejherowo.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?