MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Ostatnie dni konkursu "Pamiątka ze stolicy Unii"

Karolina Eljaszak
Karolina Eljaszak
W 2011 roku Polska na sześć miesięcy obejmie prezydencję Unii Europejskiej. Zgłoś swój projekt i dopilnuj, by turyści zabrali z Warszawy, stolicy zjednoczonej Europy, wyjątkowe pamiątki.

Co sześć miesięcy kolejne państwo członkowskie Unii Europejskiej sprawuje prezydencję, czyli przewodniczy pracom Rady Unii Europejskiej. W tym czasie staje się gospodarzem większości unijnych wydarzeń i gra kluczową rolę we wszystkich zewnętrznych działaniach Unii Europejskiej. Jest odpowiedzialne za organizację spotkań UE, nadaje kierunek polityczny Unii, dba o jej rozwój, integrację oraz bezpieczeństwo. Polska obejmuje przewodnictwo w Radzie Unii Europejskiej 1 lipca 2011 roku.

Pamiątka ze stolicy Unii

- Na zgłoszenia projektów nowoczesnych pamiątek ze stolicy Unii Europejskiej czekamy do 1 lipca. Oczywiście jury przewidziało kilka wytycznych, którymi powinni kierować się uczestnicy konkursu - informuje Monika Rendzner z Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana.

Pamiątka ma wywoływać pozytywne skojarzenia, wzbudzać zainteresowanie Warszawą, nawiązywać do specyficznych cech i elementów naszego miasta, mieć formę artystyczną oraz niepowtarzalny, oryginalny, funkcjonalny, przyjazny użytkownikowi charakter.

Projekt powinien być wykonany z wysokiej jakości materiałów, nastawiony na produkcję wysokonakładową, ale też ekonomiczną. Pożądane są również niewielkie gabaryty gadżetu.

Twój gażdet może promować Warszawę w Europie

Konkurs skierowany jest do studentów i absolwentów wydziałów projektowania, architektury, kierunków artystycznych szkół wyższych, a także do absolwentów liceów plastycznych. W tym roku po raz pierwszy do konkursu na nowoczesną pamiątkę z Warszawy zaproszeni są autorzy z całego kraju, także ci mieszkający za granicą.

- Projekty można zgłaszać indywidualnie bądź w nieograniczonych liczbowo zespołach - dodaje Monika Rendzner, ale nie zdradza, ile prac już napłynęło.

Rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników następi 7 lipca. Na autorów najlepszych prac czekają nagrody w postaci weekendowych pobytów dla dwóch osób w pięciogwiazdkowych hotelach w Warszawie. Dodatkowo jury zdecyduje, które projekty zostaną zrealizowane i będą promować stolicę Unii w 2011 roku.

Prace należy nadesłać do 1 lipca 2009 roku na adres:
Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana
ul. Mokotowska 65/7, 00-533 Warszawa
[email protected]
tel. (0-22) 827 64 62, (0-22) 625 51 24
szczegóły: www.funbec.eu

Warszawa pełna nowatorskich pamiątek

"Pamiątka ze stolicy Unii" to już trzeci konkurs organizowany przez Biuro Promocji Warszawy. W 2007 i 2008 roku stołeczni designerzy zmierzyli się z dwoma zadaniami: na nowoczesny, drobny upominek turystyczny z Warszawy oraz nowoczesną pamiątkę związaną z Fryderykiem Chopinem.

Pierwszą rywalizację wygrała Maja Kaczyńska, projektując "Uściski z Warszawy", czyli lateksowe "miątki" odstresowujące w kształtach stołecznych symboli: samochód Warszawa, Syrenka oraz Pałac Kultury i Nauki. Wśród wyróżnionych projektów znalazły się także: ocieplacz w kształcie syreniego ogona oraz warszawskie żelki.

Konkurs na "chopinowską pamiątkę" zorganizowano z okazji międzynarodowego Roku Chopinowskiego 2010. Jury pierwszą nagrodą uhonorowało propozycję Heleny Czernek i Klary Jankiewicz - transformację pasów dla pieszych w klawiatury fortepianowe. Nagrodzono także projekt Marka Kultysa i Marty Niemywskiej „Push the button Chopin” – serię przypinek z pozytywkami odgrywającymi najbardziej znane fragmenty utworów Chopina.

Warszawa - krnąbrna, hedonistyczna, twórcza

Wszystkie przedsięwzięcia wpisują się w strategię budowy marki stolicy Polski, która zawiera się w stwierdzeniu "twórcza przekora". - Warszawa jest kreatywna, buntownicza, krnąbrna – swoją joie de vivre (energię, siłę, niepowtarzalną witalność i zdolność do zmian) czerpie z oryginalnego bogactwa paradoksalnie na pozór, przeciwstawnych cech: wyszukanego polotu i chłopskiego rozumu, wdzięku i prostackości, piękna i brzydoty, heroizmu i pragmatycznego cwaniactwa, humoru i chytrego wyrachowania, "boso, ale
w ostrogach" - uważają twórcy opracowania, dotyczącego marki miasta Warszawy. Właśnie te cechy zamierzają wykorzystać pijarowcy z ratusza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

STUDIO EURO 2024 ODC. 6

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto