Nasza Loteria

Otwarto oferty w przetargu na wiadukt nad Chełmżyńską. Rembertów doczeka się likwidacji trefnych przejazdów

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Dobre wiadomości dla mieszkańców Rembertowa. Pierwsza z trzech zapowiadanych od dawna inwestycji drogowych, pozwalających ominąć tory kolejowe, jest już blisko realizacji. Otwarto oferty w postępowaniu przetargowym na budowę wiaduktu w Rembertowie - w ciągu ulicy Chełmżyńskiej. Pojawiło się bardzo wielu chętnych - ofert jest aż 10. To oznacza, że na podpisanie umowy z wykonawcą jeszcze chwile poczekamy. A co z zapowiadanymi także tunelami pod torami?

Przejazdy kolejowe - zmora Rembertowa

To niezwykle wyczekiwane inwestycje, o których pisaliśmy obszernie w 2021 roku. Wówczas radni dzielnicy obawiali się, że budowa zostanie zablokowana i mobilizowali dzielnicę by zintensyfikowali działań w tej kwestii. Obecnie Stołeczny Zarząd Rozbudowy miasta koordynuje wszystkie trzy przejazdy dla Rembertowa. Na wiadukcie wzdłuż ciągu ulicy Chełmżyńskiej znajdzie się jedna jezdnia zapewniająca po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po jej wschodniej stronie powstanie chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej sam chodnik.

Otwarto oferty w przetargu na wiadukt nad Chełmżyńską. Rembe...

Do przetargu zgłosiło się bardzo wielu chętnych, bo złożono aż 10 ofert, w przedziale od 68 do aż 87 milionów złotych. Poniżej przedstawiamy wszystkie oferty:

  • Konsorcjum Firm: POLIMEX INFRASTRUKTURA i Polimex Mostostal S.A - 72.199.981,30 zł,
  • MOSTOSTAL WARSZAWA S.A. - 80.756.465,61 zł,
  • TRAKCJA S.A. - 69.456.154,29 zł,
  • SKANSKA S.A. - 68.970.302,71 zł,
  • SARINŻ Sp. z o.o. - 70.634.389,72 zł,
  • PORR S.A. - 87.228.933,24 z,
  • PRIMOST POŁUDNIE Sp. z o.o. - 84.450.606,09 zł,
  • INTOP WARSZAWA Sp. z o.o. - 68.470.494,59 zł,
  • NOWAK-MOSTY Sp. z o.o. - 83.342.916,41 zł,
  • STRABAG Sp. z o.o. - 73.730.336,44 zł.

Nowy przejazd na przełomie 2025 i 2026 roku?

Jak mówi w rozmowie z nami Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka prasowa Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta, finansowanie inwestycji ze strony miasta jest zapewnione. Pokryje ono połowę kosztów inwestycji, ponieważ będzie ona realizowana do współki wraz z PKP PLK. Od zawarcia porozumienia między kolejarzami a stołecznym ratuszem na współfinansowanie tej inwestycji minęło już zresztą kilka lat. Droga przebiegnie na zachód od istniejącego przejazdu kolejowego i będzie miała długość ok. 700 m, z czego ok. 140 m to długość wiaduktu. Po jej wybudowaniu istniejący w ul. Chełmżyńskiej przejazd w poziomie szyn zostanie zlikwidowany. Wykonawca prac będzie miał 20 miesięcy od podpisania umowy na realizację inwestycji.

Przy budowanym wiadukcie wybudowane będą pochylnie i schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na dojeździe po stronie północnej pojawi się przystanek autobusowy. Wiadukt będzie częścią nowej drogi, która zostanie wybudowana między skrzyżowaniem ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej a rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską po stronie północnej.

Co z tunelami?

- Decyzja środowiskowa w sprawie wszystkich trzech inwestycji została przepisana na miasto, a wcześniej wydana dla PKP PLK. Tam zawarto zapis, że taka ocena musi zostać powtórzona. Teraz organ wydający decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wnioskuje o ponowną ocenę oddziaływania na środowisko. Wiadukt w Rembertowie musiał przejść dokładnie tę samą ścieżkę. Teraz pracujemy nad tunelami - mówiła nam w maju Choińska-Ostrowska.

W przypadku tunelu w Wesołej ponowna ocena oddziaływania na środowisko została już zakończona. SZRM liczy, że jeszcze w tym roku będzie decyzja o zezwoleniu na budowę i możliwość rozpisania przetargu. W przypadku tunelu w Rembertowie ta ocena nadal trwa, także tutaj nieco trudniej mówić o dokładnych terminach. Przypomnijmy, że wszystkie trzy nowe przejazdy, które mają zostać zbudowane to:

  • w Wesołej zostanie zlikwidowany przejazd przy stacji kolejowej Warszawa Wesoła i jednocześnie powstanie tunel łączący ulicę Praskiego Pułku z Okuniewską. Zakończono ponowną ocenę oddziaływania na środowisko, oczekiwanie na pozwolenie na budowę,
  • w ciągu ulicy Marsa i alei Generała Chruściela "Montera" również ma powstać tunel, który zastąpi przejazd kolejowy. Obecnie w opracowaniu jest projekt budowlany. Trwa ponowna procedura OOŚ,
  • wspomniany wiadukt kolejowy w ciągu Chełmżyńskiej.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

szkolenie wojsko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto