Po dwuletnich zmaganiach organów administracji publicznej z nielegalną reklamą przed Pałacem Błękitnym, w dniu 8 lipca 2015 r. rozpoczął się demontaż konstrukcji, na której były eksponowane wielkoformatowe reklamy. Reklamy przesłaniały zabytkowe budynki od strony Placu Bankowego i rażąco obniżały walory widokowe chronionego układu urbanistycznego ulicy Senatorskiej.
Nakazy konserwatorskie
Pierwszą decyzję nakazową w sprawie reklamy przed Pałacem Błękitnym Stołeczny Konserwator Zabytków wydał 30 sierpnia 2013 r., po przeprowadzeniu kontroli konserwatorskiej.
Czytaj także: Państwowy Instytut Wydawniczy do likwidacji? Trwają protesty. A w tle wartościowa kamienica...
Kolejna decyzja nakazowa, dotycząca rusztowań, na których eksponowano reklamy, została wydana przez Stołecznego Konserwatora Zabytków w dniu 25 kwietnia 2014 r. Właściciel reklamy odwołał się od tej decyzji do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, co wstrzymał ojej wykonanie. W dniu 15 maja 2015 r. organ drugiej instancji utrzymał w mocy decyzję Stołecznego Konserwatora Zabytków, dzięki czemu stała się ona ostateczna.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?