Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pasy rowerowe na Cynamonowej. Kolejny etap zostanie zrealizowany wiosną

red
Pasy rowerowe na Cynamonowej. Kolejny etap zostanie zrealizowany wiosną
Pasy rowerowe na Cynamonowej. Kolejny etap zostanie zrealizowany wiosną Szymon Starnawski
W lipcu ubiegłego roku mieszkańcy Ursynowa poznali projekt, zakładający stworzenie pasów rowerowych na ul. Cynamonowej i Dereniowej. Mogli wówczas zgłaszać swoje uwagi. Teraz powstała ostateczna koncepcja inwestycji.

Pasy rowerowe na Cynamonowej. Kolejny etap zostanie zrealizowany wiosną

Koncepcję skonsultowano i uzgodniono z Inżynierem Ruchu m.st. Warszawy. Rozmowy dotyczyły kolejnego odcinka ul. Cynamonowej - od ul. od ul. I. Gandhi do ul. Płaskowickiej. Radni Ursynowa mają nadzieję, że drugi etap inwestycji powstałej w ramach Budżetu Partycypacyjnego uda się wdrożyć już wiosną. Wszystko zależy jednak od warunków pogodowych.

Mieszkańcy mieli czas na zgłaszanie swoich uwag dotyczących koncepcji pasów rowerowych. Teraz radni odpowiadają na przesłane pytania i wnioski.

Jedna z wątpliwości dotyczyła zakończenia pasa przed skrzyżowaniem z ul. Ciszewskiego. Wiemy już, że w miejscu zakończenia pasa rowerowego zostanie on odseparowany od pasa ruchu z wykorzystaniem powierzchni wyłączonej z ruchu, tak, aby pas rowerowy płynnie przechodził w jeden pas ruchu do jazdy ogólnej, a pas ruchu do jazdy ogólnej w drugi pas ruchu do jazdy ogólnej. Pasy rowerowe dochodzące do ul. Gandhi i ul. Płaskowickiej zakończono poza strefą skrzyżowania, dołączając je do pasa jazdy ogólnej.

Zdecydowano też, że szerokość pasa ruchu ogólnego na całej długości ulicy będzie miała 3 metry. Pozwoli to ograniczyć prędkość samochodów. Ustalona została również taka szerokość azylu dla pieszych, aby nie zminimalizować ryzyko wystąpienia niebezpiecznych sytuacji i zapewnić uczestnikom ruchu bezpieczeństwo. Będzie to więc 2,5 metra.

Wprowadzono również kilka zmian dotyczących miejsc wyłączonych z ruchu. Aby uniemożliwić kierowcom samochodów najeżdżanie na takie miejsca (np. przy omijaniu autobusu), zastosowano wysepki z kostki betonowej lub elementów prefabrykowanych przykręcanych do jezdni. Takie wysepki staną również w okolicach "Cynamonowego Domu" na powierzchniach wyłączonych z ruchu. Mają one uniemożliwić nielegalne parkowanie, które mogłoby ograniczać widoczność pojazdom włączającym się do ruchu.

Zrealizowany został też postulat mieszkańców, aby umożliwić kierowcom skręt w lewo w okolicach "Cynamonowego Domu" kierowcom wyjeżdżającym z osiedli.

Czytaj też: Lotnisko Chopina i Modlin będą zarządzanie wspólnie? Pojawił się pomysł stworzenia duoportu



Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto