Paulina pokazuje, że ze stomią można żyć normalnie [zdjęcia]

Zuza Gunia
Kampania społeczna „STOMAlife. Odkryj stomię”
Kampania społeczna „STOMAlife. Odkryj stomię” mat.pras./Piotr Furman
Udostępnij:
Paulina Kaszuba udowadnia, że stomia nie jest powodem do ukrywania się przez światem. Zobaczcie jej niezwykłą sesję zdjęciową zrealizowaną w ramach kampanii "STOMAlife. Odkryj stomię".

Paulina ma 30 lat i od dziewiątego roku życia zmaga się z chorobą Leśniowskiego-Crohna. Od siedemnastu lat ma ileostomię. Pomimo tego prowadzi aktywne życie: uwielbia podróżować (ostatnio była na Sycylii), skakała ze spadochronem, pływała z delfinami.

Czym jest stomia?

Stomia to chirurgicznie wytworzone połączenie części jelita z powierzchnią ciała. Zazwyczaj jest konieczna przy chorobach taki jak nowotwór jelita grubego, w chorobach zapalnych, polipowatości jelita grubego czy właśnie w przypadku choroby Leśniowskiego-Crohna. Dzięki zastosowaniu stomii, wypróżnianie i wydalanie gazów odbywa się przy pomocy specjalnego worka stomijnego.

Paulina wzięła udział w sesji zdjęciowej organizowanej przez kampanię STOMALife.

- Zdecydowałam się na udział w sesji, ponieważ uważam, że każdy powinien pokochać siebie i zaakceptować swoje ciało takim jakie jest. Zrobiłam to przede wszystkim z myślą o innych stomikach, chcąc pokazać, że ze stomią można żyć zupełnie normalnie. Mam nadzieję, że zdjęcia staną się pretekstem do dyskusji na temat problemu akceptacji stomii – komentuje Paulina Kaszuba ambasadorka kampanii społecznej „STOMAlife. Odkryj stomię”

Akcja ma na celu walkę z wykluczeniem stomików, przełamanie tabu związanego ze stomią oraz edukację społeczeństwa na temat faktów i mitów związanych z tą przypadłością. STOMAlife udowadnia, że z tą przypadłością można normalnie żyć. Więcej przeczytacie na stronie kampanii. Organizatorami kampanii są Polskie Towarzystwo Stomijne POL-ILKO, Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami J-elita i Fundacja im. dra Macieja Hilgiera

Stylizację oraz makijaż do sesji Pauliny Kaszuby wykonał stylista i projektant Jarosław Jóźwin, zdjęcia zrealizował fotograf Piotr Furman. Więcej o Paulinie przeczytacie także na jej blogu

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
czarownica
najlepiej przepłucz głowę bo widać, że mózgu nie masz a twojej bratanicy mi szkoda, bo strasznie musi się męczyć z rodziną, która widzi tylko tragedię w stomii; dziewczyna może wiele i ktoś powinien jej to uświadomić; tak, ma problem ale to nie jest koniec świata
x
xxx
Ta kampania jest właśnie dla Twojej bratanicy, żeby zobaczyła szanse, jakie ma przed sobą mimo stomii. A temat znam, bo moja mama miała stomię i pielęgnowałam ją do końca.
x
xxxx
NIe bardzo rozumiem, czy mam se wyciąć odbyt i zrobić stomię? PO co reklamować takie rzeczy skoro wiadomo, że stomia jest tragedią. Moja bratanica ma stomię i wiem jaka to tragedia dla niej. DLa mnie ta reklama to takie eufeministyczne dzieło jakiegoś nie powiem czego...
Dodaj ogłoszenie