Z informacji przekazanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że już wkrótce zakończą się prace przy ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy. Jak zapewnia rzeczniczka stołecznego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska w rozmowie z Polską Agencją Prasową, w przedsięwzięciu nie ma żadnych opóźnień i według szacunków, wszystkie roboty powinny zostać sfinalizowane jeszcze w czerwcu tego roku.
Konkretna data wciąż jest jednak nieznana. Wiadomo, że po zakończeniu budowy, ursynowski odcinek POW czekają jeszcze kwestie formalne, jak odbiory i szereg testów. Dopiero po nich, Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego będzie mógł wydać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.
- Uzyskanie tej decyzji jest uzależnione od wielu instytucji, które biorą udział w procesie odbiorowym, dlatego też trudno jest wskazać termin. Należy podkreślić, że jest to skomplikowany obiekt oraz pierwszy takiej długości tunel drogowy realizowany w ciągu drogi ekspresowej - wyjaśnia rzeczniczka GDDKiA, cytowana przez PAP.
Trwają prace wykończeniowe
Małgorzata Tarnowska poinformowała, że w samym tunelu prowadzone są obecnie roboty związane z instalacją systemów bezpieczeństwa.
- Wykonywane są podwaliny i montowane okładziny na ścianach tunelu. Trwa zbrojenie, szalowanie i betonowanie obramowań przejść awaryjnych, montaż drzwi wewnętrznych w przejściach awaryjnych, montaż klap oddymiających i nawiewnych. Na wlotach do tunelu, po obu jego stronach montowane są panele ekranów akustycznych a od strony zachodniej wykonywana jest nawierzchnia betonowa na poszerzeniach - mówi rzeczniczka GDDKiA, cytowana przez PAP.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że jednocześnie trwa montaż paneli ekranów akustycznych i balustrad energochłonnych po zewnętrznej, wschodniej stronie węzła Warszawa Ursynów. W trakcie prac wykończeniowych odbywa się również zabezpieczanie betonowych nawierzchni przed korozją, a także sadzenie drzew i krzewów.
Przypomnijmy, że od końca grudnia ubiegłego roku, kierowcy mogą korzystać z ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy, między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na wspomnianą trasę można wjechać przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.
Koszt budowy trzech odcinków S2, będących fragmentem Południowej Obwodnicy Warszawy, oscyluje wokół 4,6 mld złotych. 1,7 mld zł z tej kwoty stanowi wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.
Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?