Celem spotkania jest zbadanie, jak przestrzegane są prawa pasażerów w Polsce oraz zebranie rekomendacji dla dalszych działań zmierzających do poprawy ochrony pasażerów.
15 grudnia o godz. 9 na Dworcu Centralnym pasażerowie będą informowani o swoich prawach w pociągu, zaś delegacja Komisji Europejskiej będzie sprawdzać, jak zarządca stacji oraz przewoźnicy respektują prawa podróżnych. Delegacja KE spotka się także z przedstawicielami polskich spółek przewozowych, linii lotniczych, dyrekcją lotnisk a także z organizacjami społecznymi zaangażowanymi w ochronę praw konsumenta i osób niepełnosprawnych.
Spotkania adresowane są do urzędów nadzorujących przewoźników w zakresie przestrzegania praw pasażera oraz do organizacji, na które unijne regulacje wywierają wpływ: porty i linie lotnicze, przewoźnicy kolejowi, zarządcy stacji oraz szeroko pojęta branża turystyczna.
W ostatnich latach Unia Europejska zrobiła duże postępy w ustanawianiu wspólnych praw przysługujących osobom podróżującym samolotem lub koleją, ale nie wszyscy Europejczycy zdają sobie sprawę z należnych im uprawnień. Dlatego Komisja Europejska prowadzi od czerwca 2010 ogólnoeuropejską kampanię informacyjną w 23 językach, dzięki której pasażerowie podróżujący samolotem lub koleją mają łatwiejszy dostęp do informacji o przysługujących im prawach.
Czytaj także: Zobacz, co tym razem wymyśliło PKP. Nowy rozkład wchodzi w życie od 11 grudnia
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?