Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Prywatni przewoźnicy będą płacić za korzystanie z przystanków ZTM. Od 2017 roku nie wjadą do Centrum

Redakcja
Dariusz Gdesz/Polskapresse
Firmy przewozowe, które dowożą do Warszawy pasażerów z okolicznych miejscowości, będą musiały płacić za korzystanie z przystanków komunikacji miejskiej. Taki obowiązek nakłada na nich uchwała Rady Warszawy o zasadach korzystania z przystanków komunikacji miejskiej.

Wymóg podjęcia takiej uchwały „nałożyła” na miasto Ustawa o Publicznym Transporcie Drogowym. W myśl ustawy gmina zobowiązana jest do ustalenia zasad korzystania z przystanków, zatwierdzenia listy przystanków udostępnianych przewoźnikom oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z nich.

Czytaj także: Skaner będzie sprawdzał, czy kierowcy płacą za przejazd płatnymi odcinkami dróg

Przewoźnicy prywatni, którzy nie działają na zlecenie ZTM, korzystają obecnie z bardzo wielu przystanków na terenie całej Warszawy. Nie płacą jednak za ich utrzymanie, które jest bardzo kosztowne. Zgodnie z uchwałą rady miasta, za każde jednorazowe zatrzymanie na przystanku miejskim przewoźnik prywatny będzie musiał zapłacić 5 gr. Za każde zatrzymanie na dworcu, czyli dużej pętli, opłata będzie wynosiła 1 zł.

Ważne jest również to, że czas zatrzymania autobusu prywatnego przewoźnika nie będzie mógł być dłuższy niż minuta. Dzięki temu autobusy prywatne nie będą już mogły blokować przystanków komunikacji miejskiej. Modelowym przykładem takiego blokowania jest przystanek, znajdujący się przy hotelu Novotel przy rondzie Dmowskiego. Przewoźnicy, m.in. z Otwocka, podjeżdżając tam czekają dłuższy czas na pasażerów i sprzedają bilety. W tym czasie na przystanek nie mogą podjechać autobusy komunikacji miejskiej, które stoją blokując ruchliwe rondo.

Zakaz wjazdu do Centrum od 2017 roku

Co ważne, zatrzymanie będzie możliwe tylko na przystanku, na który przewoźnik będzie miał podpisaną z ZTM umowę. Na liście nie ma przystanków znajdujących się w ścisłym centrum Warszawy, czyli w obszarze ograniczonym ulicami: Towarowa – Okopowa – Słomińskiego – Wybrzeże Gdyńskie – Wybrzeże Kościuszkowskie – Wioślarska – Solec – al. Armii Ludowej – Wawelska – Raszyńska. Prywatni Przewoźnicy będą mogli wysadzać pasażerów na obrzeżach centrum, tam gdzie podróżni będą mogli się przesiąść do środków komunikacji szynowej – pociągów, metra czy tramwajów, którymi dojadą do centrum. Ewentualnie przewoźnicy będą mogli dojechać do innych miejsc, takich jak parking przy PKiN lub podobne.

ZTM do roku 2017 planuje utworzenie kolejnych węzłów przesiadkowych: dworca autobusowego Lubelska (przy Dworcu PKP Warszawa Wschodnia), przystanków przesiadkowych przy stacjach II linii Metra (w szczególności w rejonie Ronda Daszyńskiego i Placu Wileńskiego), w rejonie parkingów Parkuj i Jedź. Wielu przewoźników prywatnych ma obecnie podpisane umowy na korzystanie z przystanków w centrum Warszawy, w związku z tym ograniczenie będzie obowiązywało dopiero po wygaśnięciu tych umów, czyli najpóźniej od początku 2017 r.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto