Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przetarg na nowe wagony metra był prawidłowy. Protest Skody i Wagonmaszu odrzucony

gonzo19
gonzo19
Krajowa Izba Odwoławcza zdecydowała we wtorek, że nie było nieprawidłowości przy przetargu na zakup 210 wagonów dla warszawskiego metra.

KIO drugi raz decydowała o losach przetargu na nowe wagony metra. Tym razem sprawa dotyczyła protestu konsorcjum czeskiej Skody i rosyjskiego Wagonmaszu. Obie firmy chciały poznać informacje techniczne na temat silnika, który chce zastosować w swoich pociągach zwycięskie konsorcjum Siemensa i nowosądeckiego Newaga.

Siemens jednak zastrzegł te informacje uznając je za tajemnicę technologiczną. Z tym stanowiskiem zgodziła się dziś Krajowa Izba Odwoławcza. – Okazało się, że silnik zaproponowany na potrzeby zamawiającego był silnikiem specjalnie dla niego dedykowanym, a nie standardowym silnikiem oferowanym przez firmę – mówi Agnieszka Trojanowska z KIO. Sąd przetargowy uznał, że skoro zaoferowano specjalny silnik, to jego dane mogą być tajne.

Odrzucenie protestu Skody i Wagonmaszu oznacza, że Metro Warszawskie jest coraz bliżej podpisania umowy na zakup nowych wagonów. – Czekamy jeszcze na ewentualne odwołanie, które Skoda i Wagonmasz mogą wnieść do sądu – mówi rzecznik metra Krzysztof Malawko. – Jeśli do tego nie dojdzie, to jak najszybciej podpisujemy umowę z Siemensem i Newagiem – dodaje.

Największy kontrakt dla metra

Zwycięska firma dostarczy 35 składów (6-wagonowych, łącznie 210 wagonów). Będzie to zatem największy zakup taboru w historii warszawskiego Metra. Dzięki niemu tabor metra powiększy się niemal dwukrotnie. Około 20 nowych składów ma obsługiwać odcinek centralny II linii metra.

Zobacz również:
Siemens wygrał rekordowy przetarg na nowe wagony metra
Na II linii metra pojadą wagony SiemensaZa dwa tygodnie decyzja w sprawie nowych wagonów dla metra

Nowe składy mają być bardzo bezpieczne. W ich wnętrzu nie zabraknie kamer monitoring. Pociągi będą również wyposażone w system łączności z maszynistą, nowoczesne systemy kontroli i sterowania ruchem. Będą także przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Każdy z pociągów pomieści nie mniejsza niż 1424 osób, w tym 230 to miejsca siedzące. Składy będą jednoprzestrzenne, a zatem między wagonami będzie można przejść bez wychodzenia z pociągu.

Pierwsze pociągi przyjadą za dwa lata

Pierwsza dostawa wagonów przewidziana jest w IV kwartale 2012 r., a ostatnia w IV kwartale 2013 roku. Metro Warszawskie wspólnie z miastem, stara się o dofinansowanie zakupu z środków Unii Europejskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto