Spis treści
Od niedzieli 12 marca obowiązuje korekta rozkładu jazdy pociągów, po której przejazd z Warszawy do Lublina realizowany jest w rekordowym czasie 1 godziny i 38 minut. To dzięki podniesieniu prędkości przejazdu pociągów do 160 km/h. Czas przejazdu skrócił się o około 20 min. Dobudowa drugiego toru na mazowieckim odcinku Pilawa – Otwock usprawniła podróże w kierunku stolicy Lubelszczyzny. Obecnie budowane są dwa nowe tory od Warszawy Gocławek do Warszawy Wawer, co umożliwi rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego. Podobny ruch ma zostać zrealizowany na jeszcze jednym odcinku.
Przebudowa z Wawra do Otwocka
PLK przygotowuje się do przebudowy ostatniego odcinka Warszawa Wawer - Otwock. Dla projektu opracowana została już dokumentacja projektowa. Obecnie pozyskiwane są niezbędne decyzje środowiskowe (ich zakończenie planowane jest do końca 2023 r.) Na przełomie I/II kwartału 2024 r. planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację robót budowalnych dla tego odcinka. W ramach prac planowana jest dobudowa dwóch dodatkowych torów, co umożliwi oddzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego - tak jak na innych odcinkach.
Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w pobliżu linii kolejowej - inwestycja obejmuje budowę łącznie 20 nowych podziemnych przejść dla pieszych, w 6 lokalizacjach wskazanych przez lokalne samorządy (4 na terenie dzielnicy Wawer i 2 na terenie Józefowa) oraz przebudowa jednego na stacji Warszawa Falenica.
Przebudowane zostaną stacje i przystanki:
- Warszawa Falenica,
- Warszawa Anin,
- Warszawa Międzylesie,
- Warszawa Radość,
- Warszawa Miedzeszyn,
- Michalin,
- Józefów
- Otwock Świder. :
Komfortowo, bezpiecznie i z myślą o wykluczeniach
Zostaną na nich wybudowane przejścia podziemne, które zapewnią bezpieczną komunikację na perony. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. O przyjazdach i odjazdach pociągów informować będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej na peronach. Wyższy poziom bezpieczeństwa i lepszą komunikację drogową zapewnią cztery nowe bezkolizyjne skrzyżowania – w Falenicy, Radości, Józefowie oraz na ul. Werbeny – Brucknera (pogranicze Warszawy i Józefów).
Inwestycja na odc. Warszawa Wawer – Otwock planowana jest do realizacji w ramach programu unijnego FENiKS w latach 2025-2027. Po zakończeniu modernizacji tego odcinka i pozyskaniu niezbędnych pozwoleń, czas przejazdu pomiędzy Warszawa a Lublinem skróci się o kolejnych 8 minut i szacuje się, że wyniesie równo 90 minut. Kolejnym wyzwaniem będzie zapewnienie wygodnej oferty przewozowej. Obecnie ostatni bezpośredni pociąg PKP Intercity w Lublina do Warszawy wyjeżdża o 19:18, w kierunku odwrotnym nieco później - o 19:55.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?