Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont linii Warszawa - Lublin. Kolejarze przymierzają się do rozbudowy brakującego fragmentu trasy. Będzie wygodniej i szybciej

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
Przebudują "wąskie gardło" na linii kolejowej
Przebudują "wąskie gardło" na linii kolejowej Andrzej Wiśniewski
PKP PLK zapowiada, że zostanie wyremontowany brakujący "warszawski" element na linii kolejowej nr 7 prowadzącej z Warszawy Wschodniej do Lublina i dalej do granicy państwa. Obecnie modernizację przechodzi odcinek Warszawa Wschodnia - Warszawa Wawer, trwają prace od Warszawy Gocławek do przystanku Warszawa Wawer, przebudowano już odcinek Otwock - Lublin. Teraz czas na remont brakującego fragmentu.

Spis treści

Od niedzieli 12 marca obowiązuje korekta rozkładu jazdy pociągów, po której przejazd z Warszawy do Lublina realizowany jest w rekordowym czasie 1 godziny i 38 minut. To dzięki podniesieniu prędkości przejazdu pociągów do 160 km/h. Czas przejazdu skrócił się o około 20 min. Dobudowa drugiego toru na mazowieckim odcinku Pilawa – Otwock usprawniła podróże w kierunku stolicy Lubelszczyzny. Obecnie budowane są dwa nowe tory od Warszawy Gocławek do Warszawy Wawer, co umożliwi rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego. Podobny ruch ma zostać zrealizowany na jeszcze jednym odcinku.

Przebudowa z Wawra do Otwocka

PLK przygotowuje się do przebudowy ostatniego odcinka Warszawa Wawer - Otwock. Dla projektu opracowana została już dokumentacja projektowa. Obecnie pozyskiwane są niezbędne decyzje środowiskowe (ich zakończenie planowane jest do końca 2023 r.) Na przełomie I/II kwartału 2024 r. planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację robót budowalnych dla tego odcinka. W ramach prac planowana jest dobudowa dwóch dodatkowych torów, co umożliwi oddzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego - tak jak na innych odcinkach.

Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w pobliżu linii kolejowej - inwestycja obejmuje budowę łącznie 20 nowych podziemnych przejść dla pieszych, w 6 lokalizacjach wskazanych przez lokalne samorządy (4 na terenie dzielnicy Wawer i 2 na terenie Józefowa) oraz przebudowa jednego na stacji Warszawa Falenica.

Przebudowane zostaną stacje i przystanki:

  • Warszawa Falenica,
  • Warszawa Anin,
  • Warszawa Międzylesie,
  • Warszawa Radość,
  • Warszawa Miedzeszyn,
  • Michalin,
  • Józefów
  • Otwock Świder. :

Komfortowo, bezpiecznie i z myślą o wykluczeniach

Zostaną na nich wybudowane przejścia podziemne, które zapewnią bezpieczną komunikację na perony. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. O przyjazdach i odjazdach pociągów informować będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej na peronach. Wyższy poziom bezpieczeństwa i lepszą komunikację drogową zapewnią cztery nowe bezkolizyjne skrzyżowania – w Falenicy, Radości, Józefowie oraz na ul. Werbeny – Brucknera (pogranicze Warszawy i Józefów).

Inwestycja na odc. Warszawa Wawer – Otwock planowana jest do realizacji w ramach programu unijnego FENiKS w latach 2025-2027. Po zakończeniu modernizacji tego odcinka i pozyskaniu niezbędnych pozwoleń, czas przejazdu pomiędzy Warszawa a Lublinem skróci się o kolejnych 8 minut i szacuje się, że wyniesie równo 90 minut. Kolejnym wyzwaniem będzie zapewnienie wygodnej oferty przewozowej. Obecnie ostatni bezpośredni pociąg PKP Intercity w Lublina do Warszawy wyjeżdża o 19:18, w kierunku odwrotnym nieco później - o 19:55.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto