Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

S7 Czosnów-Kiełpin. Dziewięć firm chętnych na przebudowę tego odcinka trasy. Wszystkie oferty zmieściły się w budżecie

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
GDDKiA / zdjęcie ilustracyjne
Przebudowa trasy S7 na odcinku Czosnów-Kiełpin. Dziewięciu wykonawców, samodzielnie lub w konsorcjum, złożyło oferty na projekt oraz przebudowę drogi ekspresowej S7 pomiędzy Czosnowem a Kiełpinem pod Warszawą. Wszystkie oferty mieszczą się w przewidzianym budżecie. Szczegóły poniżej.

Poznaliśmy oferty w przetargu na realizację S7 Czosnów - Kiełpin

Rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska wyjaśniła, że złożone oferty opiewają na kwoty od ok. 536 mln zł do ok. 799 mln zł. Budżet GDDKiA na inwestycję wynosi ponad 831 mln zł.

W przetargu oferty złożyli:

  • Aldesa Construcciones Polska (lider konsorcjum) i Aldesa Construcciones Hiszpania - 565 736 230,91 zł
  • Budimex - 597 606 715,14 zł
  • Fabe Polska (lider konsorcjum), SP Sine Midas Stroy Kazachstan, Yörük Yapi İnşaat Turcja - 536 313 874,41 zł
  • Mostostal Warszawa - 623 171 984,64 zł
  • NDI (lider konsorcjum) i NDI Sopot - 548 533 269,43 zł
  • Poor - 585 028 560,48 zł
  • Polaqua - 799 039 235,85 zł
  • Intercor - 645 750 000 zł
  • Strabag - 718 665 799,74 zł

Złożone oferty będą oceniane pod względem ceny - 55 proc. oraz kryteriów pozacenowych - 45 proc.

Po przeprowadzeniu analizy ofert i wskazaniu najkorzystniejszej z nich, w przypadku braku odwołań, podpisanie umowy będzie możliwe w lipcu 2023 roku. Zwycięska firma będzie miała na realizację zadania 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca). Przy sprawnym przebiegu procesu projektowania (uzyskiwania niezbędnych uzgodnień i decyzji) jak i realizacji kierowcy z nowej trasy będą mogli skorzystać wiosną 2027 roku - przekazała Tarnowska.

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 9 km drogi ekspresowej S7. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej DK7 powstanie dwujezdniowa ekspresówka z trzema pasami ruchu. Wybudowane zostaną trzy węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

GDDKiA

Realizacja brakujących odcinków

W tej chwili, kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk - Czosnów. Kierowcy z 35 kilometrów tego odcinka będą mogli korzystać w 2025 r. W przygotowaniu jest druga część trasy z Czosnowa do stolicy, czyli odcinek Kiełpin - Warszawa (13 km). W tej chwili drogowcy kompletują dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID (jeszcze w I połowie br.).

Na południu, wraz z oddaniem przed majówką odcinka Lesznowola-Tarczyn, kierowcy mają do dyspozycji blisko 230 km dwujezdniowej trasy od węzła Warszawa Lotnisko do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego.

GDDKiA
od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto