Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

S7 Warszawa-Grójec. Co z otwarciem "warszawskiego" odcinka trasy? Wciąż czeka na pozwolenie. A kolejne fragmenty?

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Prawie siedmiokilometrowy odcinek trasy S7 jest już praktycznie gotowy. Nie widać toczących się tam prac, drogą serwisową coraz częściej jeżdżą rowerzyści czy służby malujące oznakowania ścieżek rowerowych i chodników. 22 lipca został złożony wniosek o pozwolenie na użytkowanie tego odcinka. Kiedy nastąpi otwarcie? I co dalej z odcinkiem w kierunku Grójca?

Do tematu wracamy regularnie, ponieważ to jedna z najważniejszych tras do Warszawy. Odcinek od węzła Warszawa-Lotnisko do węzła Lesznowola, ze zjazdem na Ursynów, został już praktycznie ukończony. Jeżdżą po nim najczęściej pojazdy ochrony sprawdzając czy nikt nieupoważniony nie pojawia się na trasie. Jeśli skorzystamy z otwartych już przejazdów nad trasą np. w okolicy węzła "Zamienie" to zobaczymy, że trasa wygląda na gotową.

S7 Warszawa-Grójec. Co z otwarciem "warszawskiego" odcinka t...

- 22 lipca został złożony wniosek o pozwolenie na użytkowanie tego odcinka S7 do wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego. Czekamy na decyzję, ale mamy nadzieję, że tak jak wcześniej informowaliśmy uda się drogę udostępnić pod koniec sierpnia. Trwa teraz procedura administracyjna - powiedziała Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie.

Terminy kontraktowe wskazują na zakończenie prac w sierpniu, ale wygląda na to, że obecnie to już kosmetyczne poprawki. Zakończone zostały już wszystkie roboty nawierzchniowe. Poruszając się mniejszymi miejscowościami w okolicy trasy jak Nowa Wola czy Zamienie zobaczymy sporo objazdów i remontów nawierzchni. Drogi dojazdowe są już przygotowywane na wjazdy i zjazdy z trasy i odnawiane. W czasie budowy musiało bowiem jeździć tędy dużo ciężarówek.

Co dalej z odcinkami do Grójca i Krakowa?

W realizacji jest także odcinek od węzła „Lesznowola” do węzła „Tarczyn Północ” – długość tego odcinka to ok. 14,8 km, a mają się tam także znaleźć węzeł Antoniów i Złotokłos, które zrealizować musi wykonawca. Jak mówi nam Małgorzata Tarnowska dziś trudno stwierdzić czy jest opóźnienie na budowie, prace cały czas trwają i szacowany czas uzyskania przejezdności to jesień tego roku. Gdy jednak podjechaliśmy w okolice budowy właśnie w Antoninowie i Złotokłosie to można odnieść wrażenie, że "dowieźć" ten termin nie będzie łatwo.

GDDKiA

Będą też utrudnienia do czasu oddania do użytku odcinka S7 w. Lesznowola – w. Tarczyn Północ

Ruch pojazdów z drogi ekspresowej S7 w kierunku Nadarzyna będzie odbywał się poprzez węzeł Lesznowola i drogę serwisową po zachodniej stronie drogi ekspresowej do ulicy Słonecznej. Ruch pojazdów w kierunku Piaseczna zostanie skierowany przez węzeł Lesznowola, nowym przebiegiem DW721 do wybudowanego ronda Postępu oraz dalej ulicą Postępu do ulicy Słonecznej. Wjazd na drogę ekspresową z lokalnej sieci dróg będzie odbywał się wyłącznie ulicą Postępu.

Zgodnie z najnowszymi umowami S7 na trasie Warszawa – Grójec ma zostać otwarta w październiku 2022. Kolejny odcinek, Grójec – Tarczyn ma zostać ukończony dopiero w 2024 roku, jednak drogowcy chcą, by trasa była przejezdna jeszcze w tym roku, a po oddaniu go kierowcom będą toczyły się prace wykończeniowe.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto