Inteligentny algorytm sterujący sygnalizacją to nowy projekt stworzony przez inżynierów i programistów Tramwajów Warszawskich. Został stworzony w celu skrócenia przejazdu wszystkich linii. Jest to rozwiązanie specjalnie dopasowane do tego skrzyżowania.
Kilkadziesiąt koncepcji algorytmów było specjalnie testowanych w środowisku komputerowym przez jednego ze specjalistów Tramwajów Warszawskich. Na samym skrzyżowaniu zostało włączonych ok. 50 czujników, które wykrywały nadjeżdżające pojazdy, zarówno tramwaje jak i samochody.
Jak podaje serwis transport-publiczny.pl, algorytm został włączony już w pierwszych dniach czerwca, a po 48 godzinach testów i dostrajania, przejął on sterowanie sygnalizacją.
Pierwsze dane pokazywały, że czas przejazdu tramwajem przez rondo - odcinka od placu Grunwaldzkiego do Powązkowskiej - spadł do 4,5 minuty. Wcześniej był dłuższy o 3 minuty, a w ekstremalnych przypadkach - nawet o kilkanaście.
System się sprawdził i to nie koniec pozytywnych informacji. W ostatnich dniach określono priorytet na skrzyżowaniu przy kinie Femina - na al. Jana Pawła II między rondem ONZ a kinem Femina i na al. Solidarności od kina Femina do pl. Bankowego. W najbliższym czasie kolejny priorytet dla tramwajów zostanie zastosowany na ul. Radiowej od Powstańców Śląskich do Dywizjonu 303, a jeszcze w tym roku na dwóch odcinkach: Woronicza – Wołoska i na Puławskiej od Dolnej do Woronicza.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?