Pętla tramwajowo-autobusowa Winnica
Zarząd Transportu Miejskiego zakończył już przetarg na opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla pętli autobusowo-tramwajowej wraz z parkingiem strategicznym P+R. Zainteresowanych jest sześć firm, w tym pięciu wykonawców deklaruje wykonanie koncepcji za mniej niż 800 tys. zł. Najdroższą ofertę (1,21 mln zł) złożyła firma AMC – Andrzej M. Chołdzyński Sp. z o. o., która ma w swoim portfolio m.in. kompleks Centrum Bankowo-Finansowe „Nowy Świat” oraz stację metra Plac Wilsona.
Na pętli Winnica powstanie około 15 miejsc dla autobusów, 8 miejsc do ładowania autobusów elektrycznych oraz 4 miejsca postojowe w systemie K+R. Z kolei pętla tramwajowa będzie posiadać co najmniej 4 oddzielne tory. Oprócz tego w planach jest budowa zadaszonych parkingów dla rowerów, ścieżek rowerowych oraz poczekalni dla pasażerów. Przypomnijmy, że inwestycja powstanie obok nowego skrzyżowania Modlińskiej ze Światowida (na wysokości Winnicy).
- Planuje się przebudowę Modlińskiej oraz przedłużenie Światowida włączając ją w Modlińską, realizację skrzyżowania zakłada się wykonać przed budową układu drogowego wraz z docelową pętlą autobusowo-tramwajową oraz parkingu P+R - informuje ZTM.
Gigantyczny parking
Jak informuje ZTM, parking P+R Winnica będzie gigantyczny. W planach jest budowa od 300 do nawet 1000 miejsc parkingowych. Wszystko zależy od zapotrzebowania oraz analizy popytu, którą wykonawca przeprowadzi na podstawie dostępnych modeli ruchu dla Warszawy. Zapowiada się więc kilkupiętrowy parking. Przewidziano również dedykowane miejsca postojowe typu 2+ oraz dla osób niepełnosprawnych.
Na peronach na trasie i na pętli Winnica, znajdować się będą tablice z systemem informacji pasażerskiej. Na końcu nowobudowanego odcinka trasy pasażerowie będą mogli się wygodnie przesiąść z tramwajów do autobusów.
Tramwaj do Winnicy
Trwa budowa trasy tramwajowej wzdłuż Światowida na Winnicę na Białołęce. Pobiegnie ona ul. Strumykowej i zakończy się omawianymi wyżej pętlami tramwajową i autobusową w pobliżu Modlińskiej. Trasa pozwoli pasażerom w ciągu około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych. W ciągu roku z obecnego przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most na Wiśle im. Marii Skłodowskiej – Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty. - Torowisko będzie miało zieloną zabudowę, co oznacza że między szynami zaplanowaliśmy posadzić rośliny - mówi Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich. Pierwsze tramwaje po nowej trasie pojadą w 2021 roku.
Zobaczcie też:
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?