Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Większość warszawiaków za buspasami. ZTM: będą kolejne

mdaw
mdaw
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez miasto większość warszawiaków popiera uprzywilejowanie komunikacji miejskiej. Tymczasem ZTM już zapowiada kolejne kilometry buspasów.

Jak wynika z Barometru Warszawskiego, zdecydowana większość mieszkańców stolicy - 77 proc. - popiera uprzywilejowanie komunikacji miejskiej.

Więcej kilometrów buspasów

Komunikacja miejska będzie uprzywilejowana w czasie budowy centralnego odcinka II linii metra. Wraz z zamknięciem ulicy Prostej przedłużony został pas autobusowy na ulicy Kasprzaka (obecnie rozpoczyna się od ulicy Bema). Wytyczenie buspasów planowane jest również przy okazji kolejnych etapów budowy podziemnej kolejki, m.in. na ulicach Kłopotowskiego, Targowej, Jagiellońskiej oraz w al. Zielenieckiej.

W planach są kolejne stałe buspasy. Do wytyczenia został już przekazany Zarządowi Dróg Miejskich pas od dworca Zachodniego do ulicy Grójeckiej, na ulicach Grzymały Sokołowskiego i Kopińskiej. W ten sposób przedłużony zostanie buspas na Trasie Łazienkowskiej. W przyszłości planowane jest także wydłużenie tego pasa o ulicę Ostrobramską. Ponadto urzędnicy już zastanawiają się nad datą wytyczenia buspasa na Puławskiej.

Buspasy będą także udogodnieniem dla komunikacji na świeżo wyremontowanej ulicy Emilii Plater.

Coraz więcej buspasów

W ciągu ostatnich miesięcy w Warszawie przybyły kolejne buspasy, stałe i tymczasowe. 1 maja zaczął funkcjonować pas na Trasie Armii Krajowej. 1,5-kilometrowy korytarz szybkiego ruchu dla autobusów wytyczono pomiędzy ulicą Słowackiego a Wisłostradą (w kierunku mostu Grota-Roweckiego). Buspas powstał na dotychczasowym pasie awaryjnym. Mogą z niego korzystać także licencjonowane taksówki.

Specjalne pasy dla autobusów od 18 sierpnia funkcjonują również w Alejach Jerozolimskich. Wytyczone zostały na odcinku od ronda de Gaulle’a do ulicy Żelaznej (w kierunku placu Zawiszy) oraz od placu Zawiszy do ronda de Gaulle’a. Łącznie mają ok. 3,5 kilometra długości. Z buspasów mogą korzystać taksówki, a także autobusy prywatnych firm przewozowych. Tylko w ciągu godziny szczytu wydzielonym pasem, tylko w jednym kierunku przejeżdża ok. 80 autobusów komunikacji miejskiej i niemal tyle samo autokarów i busów prywatnych przewoźników.

od 12 lat
Wideo

Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto