Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zamknęli ul. Prostą. Do końca 2013 roku

Karolina Eljaszak
Karolina Eljaszak
Ulica Prosta od Karolkowej do ronda Daszyńskiego została zamknięta w sobotę w nocy. Kierowców i pasażerów czekają objazdy.

Najpierw tramwaje zniknęły z Prostej, Skierniewickiej i Kasprzaka, teraz część ulicy od Karolkowej do Daszyńskiego będzie wyłączona z ruchu samochodowego. Budowa centralnego odcinka II linii metra rusza na dobre, co szczególnie odczują osoby mieszkające i pracujące na Woli i w Śródmieściu. A wygoda w postaci podziemnej kolejki nadejdzie dopiero na przełomie 2013 i 2014 roku. Do tego czasu utrudnień będzie coraz więcej.

Zmiany w komunikacji miejskiej

Linie nocne, przejeżdżające do tej pory ulicą Prostą na odc. Karolkowa - rondo daszyńskiego zostały skierowane na objazdy już w nocy z 11 na 12 sieprnia (sobota/niedziela), linie dzienne zmieniły trasy kursowania od niedzielnego poranka 12 września.

Autobusy komunikacji miejskiej, od skrzyżowania ulicy Kasprzaka z Karolkową pojadą do ul. Grzybowskiej a następnie ul. Towarową przez rondo Daszyńskiego wrócą na swoje stałe trasy. Na ul. Grzybowskiej pomiędzy ul. Karolkową a ul. Towarową jeden pas ruchu zostanie przeznaczony wyłącznie dla komunikacji miejskiej.

Zmieni się przebieg tras następujących linii autobusowych: 105, 125, 159, 178, 501, 506, 507, N45 i N95:

105 STARE BEMOWO – ... – Wolska – Kasprzaka – Karolkowa – Grzybowska – Towarowa – Prosta – rondo ONZ – ... – PL. TRZECH KRZYŻY

125 OS. GÓRCZEWSKA – ... – Wolska – Kasprzaka – Karolkowa – Grzybowska – Towarowa – Prosta – rondo ONZ – ... – MIĘDZYLESIE

159 KOŁO – ... – Redutowa – Kasprzaka – Karolkowa – Grzybowska – Towarowa – pl. Zawiszy – ... – EC SIEKIERKI

178 PKP URSUS – ... – al. Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Karolkowa – Grzybowska – Towarowa – Prosta – rondo ONZ – ... – KONWIKTORSKA

501 OS. GÓRCZEWSKA – ... – Płocka – Kasprzaka – Karolkowa – Grzybowska – Towarowa – pl. Zawiszy – ... – STEGNY

506 OS. GÓRCZEWSKA – ... – Wolska – Kasprzaka – Karolkowa – Grzybowska – Towarowa – Prosta – rondo ONZ – ... – BRÓDNO-PODGRODZIE

507 NOWE BEMOWO – ... – al. Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Karolkowa – Grzybowska – Towarowa – Prosta – rondo ONZ – ... – GOCŁAW

N45 KAROLIN – ... – Płocka – Wolska – Skierniewicka – Siedmiogrodzka – Grzybowska – Towarowa – Prosta – rondo ONZ – ... – DW. CENTRALNY

N95 OS. GÓRCZEWSKA – ... – Płocka – Wolska – Skierniewicka – Siedmiogrodzka – Grzybowska – Towarowa – Prosta – rondo ONZ – ... – DW. CENTRALNY

Uruchomione zostaną dodatkowe przystanki:

MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO 51 – zlokalizowany w ul. Grzybowskiej, przed skrzyżowaniem z ul. Towarową w kier. wschodnim – obowiązujący dla linii 105, 125, 159 i 178 jako warunkowy.
MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO 57 – zlokalizowany w ul. Grzybowskiej, za skrzyżowaniem z ul. Towarową w kier. wschodnim – obowiązujący dla linii 151 i 155 jako stały.
KAROLKOWA 51 – zlokalizowany w ul. Karolkowej, za skrzyżowaniem z ul. Hrubieszowską w kier. północnym – obowiązujący dla linii 105, 125, 159, 178 jako stały oraz 501, 506 i 507 jako warunkowy.
KAROLKOWA 52 – zlokalizowany w ul. Kasprzaka, za skrzyżowaniem z ul. Karolkową w kier. zachodnim – obowiązujący dla linii 105, 125, 159, 178 jako stały oraz 501, 506 i 507 jako warunkowy.
SIEDMIOGRODZKA 52 – zlokalizowany w ul. Grzybowskiej, pomiędzy ul. Przyokopową a ul. Karolkową, w kier. zachodnim – obowiązujący dla linii 151 i 155 jako warunkowy.

Zmiany dla kierowców

Od 11 września kierowcy muszą poruszać się objazdami. Proponowane objazdy prowadzą ulicami: Karolkowa – Przyokopowa – Kolejowa – Towarowa lub Płocka – Wolska – al. Solidarności – Okopowa – Towarowa.

Informatorzy ZTM pomogą rozeznać się w zmianach

13 września w godz. 7.00 - 18.00 dyżurować będą informatorzy ZTM, którzy będą pomagali pasażerom komunikacji miejskiej i kierowcom dostosować do nowej sytuacji. Będzie można ich spotkać w następujących miejscach:

9 września
- rondo Daszyńskiego
- Muzeum Powstania Warszawskiego
- ul. Karolkowa
- skrzyżowanie Karolkowej i Siedmiogrodzkiej
- pl. Zawiszy
- Warszawa Ochota

10 i 13 września
- Dw. Wileński
- Dw. Stadion
- Nowy Świat
- Metro Świętokrzyska
- rondo ONZ
- rondo Daszyńskiego
- Metro Centrum
- Metro Marymont
- Metro Plac Wilsona
- Metro Politechnika
- Metro Ratusz-Arsenał
- Metro Służew
- Metro Wilanowska
- Dworzec Centralny
- Dworzec Gdański
- Dworzec Śródmieście
- Dworzec Wschodni
- Dworzec Zachodni
- Port Lotniczy im. F. Chopina
- rondo Wiatraczna
- plac Narutowicza
- rondo Radosława
- skrzyżowanie Okopowa/Al. Solidarności
- Płocka - Szpital

Szczegóły budowy II linii metra

Budowa centralnego odcinka II nitki metra rozpocznie się od ronda Daszyńskiego oraz stacji Powiśle. Dwie specjalne tarcze drążące tunele pod ziemią, tzw. TBM, ruszą z Woli w kierunku Wisły. Jedna z nich wydrąży dodatkowo łącznik z I linią, obydwie zakończą prace nad rzeką. Trzecia TBM wydrąży odbywa tunele pomiędzy Powiślem a Dworcem Wileńskim. Tunele metra przejdą pod I linią metra, tunelem Wisłostrady oraz pod dnem Wisły. Trasa kolejki zacznie się obniżać już pomiędzy rondem ONZ a Świętokrzyską. Stacja pod rondem będzie na głębokości ok. 12 metrów a Nowy Świat już ok. 27 m.

Budowa stacji (metodą odkrywkową) oraz szybów koniecznych do montażu tarcz drążących oznacza duże zmiany w organizacji ruchu w samym centrum miasta. Tu, gdzie dziś są jezdnie i torowisko tramwajowe powstanie olbrzymi wykop (133 m długości, 20 m szerokości, 20 m głębokości), z którego rozpocznie się drążenie tuneli podziemnej kolejki. Przedtem jednak wykonawca zajmie się ogrodzeniem placu budowy, przygotowaniem zaplecza oraz rozbiórką jezdni, chodników, torowiska, platform przystankowych. Zdemontowana zostanie także trakcja tramwajowa. Kolejnym krokiem będzie przełożenie kolidujących z wykopem instalacji podziemnych. Potem rozpocznie się budowa szybu startowego.

Budowa centralnego odcinka II linii metra to największa samorządowa inwestycja w Polsce w zakresie komunikacji miejskiej, szacunkowy koszt całego projektu to ok. 5,3 mld zł. To także przedsięwzięcie o najwyższym dofinansowaniu z Unii Europejskiej. Sięgnie ono prawie 3 mld zł.

źródło: ZTM

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto