Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmiany na moście Gdańskim. Zdemontują drewniane elementy torowiska. "Stanowią potencjalne zagrożenie"

Kacper Komaiszko
Kacper Komaiszko
fot. Tramwaje Warszawskie / zdjęcie ilustracyjne
Czy konstrukcja mostu Gdańskiego stanowi potencjalne zagrożenie pożarowe? W interpelacji zapytał o to warszawski radny, Marcin Krawczak. Organy odpowiedzialne za dolną część mostu - gdzie w poprzek torowiska ułożone są drewniane deski - tłumaczą, że obecna struktura jest zgodna z panującymi przepisami. Mimo to wkrótce możemy spodziewać się wymiany nawierzchni. Szczegóły w artykule poniżej.

Drewniana konstrukcja mostu. "Czy to właściwe?"

Kwestię słuszności drewnianej nawierzchni na moście Gdańskim poruszył radny z dzielnicy Śródmieście. W interpelacji przywołuje przykład pożaru mostu Łazienkowskiego, jaki miał miejsce kilka lat temu.

W dolnej części Mostu Gdańskiego w poprzek torowiska tramwajowego ułożone są drewniane deski. Mając w pamięci pożar Mostu Łazienkowskiego sprzed kilku lat, zwracam się z pytaniem, czy to właściwe, aby nawierzchnia mostu była wyłożona drewnianymi deskami - pisze Krawczak.

Czy palna nawierzchnia powinna zostać wymieniona? Z odpowiedzi na pismo radnego wynika, że ten temat w gabinetach Tramwajów Warszawskich od pewnego czasu jest już omawiany. Z informacji przekazanych radnemu przez Zarząd Dróg Miejskich dowiadujemy się, że początkowo pod uwagę brane były elementy stalowe, których użycie okazało się niemożliwe. A to ze względu na to, że przekraczałyby dopuszczalne limity obciążeń. - Wymiana nawierzchni wymagałaby użycia materiałów lekkich np. tworzyw sztucznych oraz odciążenie konstrukcji obiektu (...) poprzez zastąpienie elementów stalowych elementami z tworzywa sztucznego. Koszt realizacji przekroczyłby zaplanowany budżet, jaki Tramwaje Warszawskie miały przeznaczyć na realizację zadania- wyjaśnia ZDM.

Zaczyna swoją trasę w sercu Grochowa, a następnie przez Kamionek, Most Świętokrzyski, Powiśle, Centrum jedzie na Wolę – na Młynów. Za co jej najbardziej nie lubicie? Za to, że się permanentnie spóźnia, jest zapchany i jeździ za rzadko w stosunku do potrzeb. Zwłaszcza mieszkańców Grochowa.

Komunikacyjne koszmary. Najgorsze linie autobusowe w Warszaw...

Potencjalne zagrożenie pożarowe

Okazuje się, że Tramwaje Warszawskie planują kolejne podejście do przebudowy nawierzchni torowiska. Tym razem już z odpowiednim budżetem. Spółka podkreśla, że dotychczasowa konstrukcja w żaden sposób nie koliduje z przepisami bezpieczeństwa. Mimo to może stanowić potencjalne zagrożenie pożarowe. W związku z tym zlecono już projekt modernizacji podłoża torów. - Aktualnie trwają prace projektowe i zgodnie z umową powinny się zakończyć do 24.03.2020 - ujawniają w odpowiedzi. Docelowo zaprojektowana konstrukcja torowiska będzie niepalna. Drewniane wypełnienie mostu zastąpi stal.

Do czasu wymiany konstrukcji torowiska nadzorujemy sytuację ruchową na moście przez system monitoringu wizyjnego, który pozwala odpowiednio wcześnie reagować w sytuacji zagrożenia, np. wystąpienia ogniska pożaru. Na moście jest zainstalowanych 5 kamer (3 obrotowe i 2 termowizyjne). Obraz z kamer jest transmitowany w czasie rzeczywistym do pracownika służby ochrony Tramwajów Warszawskich, który na bieżąco obserwuje obraz z kamer - uspokajają Tramwaje Warszawskie.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto