Linia tramwajowa wzdłuż ul. Modlińskiej będzie przedłużeniem trasy, która biegnie po ul. Jagiellońskiej, wzdłuż terenu dawnej fabryki samochodów FSO i kończy się pętlą pod trasą Armii Krajowej. Dalej pobiegnie ona nad Kanałem Żerańskim i wzdłuż ul. Modlińskiej, aby połączyć się z trasą z Młocin na Winnicę. Zadaniem wykonawcy będzie między innymi zaproponowanie przebiegu nowych torów przez węzeł drogowy ul. Jagiellońskiej i trasy AK.
- To jedno z bardziej skomplikowanych zadań, bo być może nie obejdzie się bez przebudowy niektórych estakad. Tańsze rozwiązanie może polegać na obejściu torami całego węzła od zachodu wzdłuż brzegu Wisły - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich
Dwie trasy do wyboru
Studium pomoże także wybrać wariant przebiegu trasy przez nowe osiedla na Starych Świdrach. Założenie jest takie, aby tory powstały albo wzdłuż Modlińskiej do al. Kuklińskiego, albo przez ul. Myśliborską, bliżej planowanych nowych osiedli na terenach dawnej fabryki domów. Tramwajarze zakładają także możliwość budowy dodatkowej trasy do przystanku kolejowego Warszawa Żerań, a także pętli dla tramwajów i autobusów wraz z parkingiem przesiadkowym przy ul. Familijnej.
- Inwestycję będziemy mogli podzielić na etapy – które z nich zostaną zrealizowane i w jakiej kolejności, zależeć będzie od funduszy. Wykorzystana zostanie także ekspertyza techniczna, dzięki której sprawdziliśmy, jak wykorzystać istniejący most nad Kanałem Żerańskim - dodaje Maciej Dutkiewicz.
Wykonawca, który podpisze umowę będzie miał 310 dni na przygotowanie dokumentacji.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?