Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dyrektor ZTM: "codziennie korzystam z komunikacji publicznej"

Karolina Eljaszak
Karolina Eljaszak
ZTM
Rozgoryczeni pasażerowie pytają, kiedy dyrektor ZTM jeździł ostatni raz jako pasażer komunikacji miejskiej? "Dzisiaj. Tak jak codziennie" - odpowiada Leszek Ruta.

Pasażerowie wściekają się na Zarząd Transportu Miejskiego. Ostatnie dni dały warszawiakom co najmniej kilka powodów do narzekań: pomyłka w zamknięciu pętli przy Centralnym, brak "mrozowych" przystanków mimo 15-stopniowego mrozu oraz plany licznych zmian w kursowaniu wielu linii, co związane jest z budową II nitki metra.

ZTM: nie będzie "mrozowych" przystanków. Bo "mróz zaraz ustąpi"

Nie godząc się z polityką ZTM, pasażerom pozostaje jedynie narzekanie na forach internetowych. Nie inaczej jest na MM Warszawa. - Ciekawa jestem, czy Ci mądrale poruszają się komunikacją miejską... zapewne nie...
- komentuje wiadomość o braku "mrozowych" przystanków Polina.

Czy dyrektor ZTM jeździ komunikacją publiczną?

Pytań o to, czy dyrektor ZTM ma pojęcie o transporcie miejskim i czy sam z niego korzysta, pada coraz więcej. Do zarzutów postanowił odnieść się wywołany do tablicy Leszek Ruta. Jak informuje biuro prasowe spółki, dyrektor ZTM z komunikacji publicznej korzysta codziennie i świetnie zna realia poruszania się po Warszawie, co udowadnia kilkoma przykładami.

Autobusy częściej, ale na krótszych trasach podczas budowy II nitki metra

- Dyrektor ZTM jeździ prawie każdego dnia do pracy i z powrotem. Podobnie, jak większość pracowników ZTM. Zapewne dlatego na przysłowiowej "własnej skórze" każdy z nas wie, że przy zmianach komunikacyjnych w metropolii jedni zyskują (bo nagle przystanki się do nich zbliżają), a inni nieco tracą - wyjaśnia biuro prasowe spółki. - Pewnie można byłoby układu komunikacyjnego nie zmieniać, gdyby Warszawa pozostała skostniała i nie rozwijała się dynamicznie. A tak bywało przed laty i przez lata. Tymczasem są realizowane gigantyczne inwestycje komunikacyjne. Rozpoczęła się długo wyczekiwana budowa II linii metra, niedługo pojedziemy przez Most Północny, są wytyczane nowe trasy tramwajowe, powstają połączenia lokalne. Wszystko w sytuacji, gdy na naszych oczach na dotychczasowych przedmieściach dzielnic wyrastają wielkie osiedla, a każdy mieszkający w stolicy lub w stołecznej aglomeracji gdzieś zdąża. Dwa miliony odnotowywanych przejazdów dziennie komunikacją o czymś świadczą! - kontruje narzekania ZTM.

"Zaspokoić potrzeby większości pasażerów"

Leszek Ruta, próbując przekonać pasażerów, że zna się na swojej pracy, analizuje połączenie jednej z pasażerek, która wątpiła, czy dyrektor ZTM porusza się po Warszawie komunikacją publiczną: "FALENICA - 138 z przesiadką do 146 to dobre połączenie, ale jeszcze lepsze jest połączenie z przesiadką do pociągu - szybko, często i wygodnie - pewnie zyskałaby Pani około 15-20 minut, zależnie od pory, w jakiej odbywa się podróż. NOWY ŚWIAT - dokładnie będzie tak, jak Pani dzisiaj jeździ - np. 138 z przesiadką na PLACU NA ROZDROŻU do dowolnej linii wzdłuż Traktu; WILANÓW - będzie jak jest i do tego częstsze kursowanie 138. RAKOWIEC - dzisiaj w porannym szczycie linia 301 jeździ maksymalnie co 10 minut, czyli 6 kursów na godzinę, średni czas oczekiwania 5 minut, czas jazdy w szczycie 10 minut; będzie 10 kursów na godzinę (117, 138, 210), czyli kurs średnio co 6 minut, średni czas oczekiwania 3 minuty, czas jazdy 5 minut + przesiadka 11 kursów (141, 172) czyli kurs średnio co 6 minut, czas oczekiwania 3 minuty czas jazdy 3 minuty - reasumując: wliczając czasy oczekiwania Pani średnio w szczycie jechała 15 minut, a z przesiadką będzie 14 minut, czyli Pani nie straci.

"Pułapka" na niepełnosprawnych przy Stadionie Narodowym

- Nie możemy zapominać, że podstawowym zadaniem ZTM zadaniem jest wprowadzanie takich korekt układu, aby liczba pasażerów, którzy zyskają na wprowadzeniu zmian była możliwe największa. Czyli ZTM powinien zaspokajać potrzeby większości pasażerów, a nie zapewniać dojazd bezpośredni dla każdego pasażera w dowolne miejsce, które mu się zamarzy - przekonuje spółka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto