Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak promuje się Stargard?

Redakcja
Chętnie odwiedzane stargardzkie stoisko na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB Berlin 2014.
Chętnie odwiedzane stargardzkie stoisko na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB Berlin 2014.
Mieszkaniec pyta, urząd miejski odpowiada.

Zdzisław Kosikowski:Stargard promował się na Targach Turystycznych w Poznaniu i Berlinie.Często robiono to samodzielnie bez Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.Jako podwystawca koszty stoiska były dużo niższe. Jaka jest przyczyna nieobecności miasta na tegorocznych Targach Regionów i Produktów Turystycznych Tour-Salon w Poznaniu odbywających się w dniach 23-25.10.2014.Jest to ciekawostką, patrząc na inwestycje w stargardzkich zabytkach, które trzeba promować.Co na to urzędnicy? W imieniu Z. Kosikowskiego zwróciliśmy się do UM Stargard z prośbą o stanowisko.ODPOWIEDŹ Z WYDZIAŁU KULTURY, SPORTU I TURYSTYKI URZĘDU MIEJSKIEGO W STARGARDZIE:Miasto podejmuje szereg działań mających na celu promocję Stargardu Szczecińskiego w różnych obszarach jego aktywności i rozwoju, w tym także w obszarze dziedzictwa kulturowego.Przykładem jednego z działań w tym obszarze jest czynny udział Miasta w największych targach turystycznych ITB w Berlinie. W 2014 roku po raz kolejny promowaliśmy submarkę turystyczną „Stargard – gwiazdozbiór gotyku", a co za tym idzie także stargardzkie zabytki. W tegorocznej edycji przedsięwzięcia udział wzięło 189 państw. Na 10 147 stoiskach prezentowali się wystawcy związani z szeroko pojętą turystyką i podróżami (międzynarodowe związki turystyczne, krajowe i regionalne organizacje turystyczne, biura podróży, organizatorzy podróży biznesowych, rejsów, turystyki przygodowej, ekologicznej, kulturalnej, firmy przewozowe, hotelarskie, ubezpieczeniowe, wydawnictwa, hotele z ofertą spa, firmy zajmujące się informacją turystyczną, technologiami i oprogramowaniem dla obsługi ruchu turystycznego, itp.). Targi odwiedziło 170.000 zwiedzających.Ponadto od dwóch lat nasze działania promocyjne koncentrujemy na dotarciu do jak największej liczby osób, które mogą być traktowane jako potencjalni turyści. Dlatego też w 2013 roku nasze miasto było bardzo widoczne w nadmorskich miejscowościach. Wczasowicze wypoczywający w Międzyzdrojach, Niechorzu, Pobierowie, Rewalu i Świnoujściu, otrzymali zaproszenia do Stargardu. Hostessy poruszające się na dwukołowych pojazdach – segway'ach - kolportowały zaproszenia do odwiedzenia i zapoznania się z atrakcjami grodu nad Iną. Duże zainteresowanie wśród wczasowiczów wzbudziła paralotnia z ogromnym napisem „Stargard.pl". Zaciekawieni plażowicze otrzymali praktyczne upominki w postaci dmuchanych piłek. Gadżety były zrzucane wypoczywającym wprost ze statku powietrznego.W 2014 roku kontynuowaliśmy akcje promocyjną w nadmorskich kurortach. Wczasowicze z Polski i zagranicy otrzymywali piłki plażowe z logo miasta, parawany ze stargardzkimi zabytkami oraz zaproszenia do odwiedzenia Stargardu, do których dołączony był kupon upoważniający do odwiedzenia najnowocześniejszego obiektu muzealnego na Pomorzu Zachodnim – Bastei, za 1 zł. Ponadto wśród mieszkańców prowadziliśmy akcję pod hasłem: „Wyjeżdżasz nad morze? Zostań Ambasadorem Stargardu" stargardzianie, którzy spędzali urlop nad morzem ( nie tylko w Polsce, ale także w zagranicznych kurortach) mogli zabrać ze sobą czterometrowe parawany plażowe, z logo i zabytkami Stargardu.Promujemy także Stargard i stargardzkie zabytki w prasie branży turystycznej, między innymi w czasopismach „Poznaj swój kraj" i „Rynek Turystyczny" oraz w Informatorze Turystycznym Pomorza Zachodniego, którego wydawcą jest ZART.Jesteśmy przekonani, że powstała w 2011 roku Stargardzka Organizacja Turystyczna, której celem statutowym jest między innymi kreowanie wizerunku miasta Stargard Szczeciński i Powiatu Stargardzkiego jako regionu atrakcyjnego turystycznie, zwiększenie liczby turystów odwiedzających miasto i powiat, promocja miasta i powiatu w kraju i za granicą itp., a która jest członkiem Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i coraz prężniej działa w naszym mieście, w kolejnych latach weźmie czynny udział w poznańskich Targach Regionów i Produktów Turystycznych Tour-Salon przygotowując ciekawą prezentację Stargardu Szczecińskiego. Miasto na pewno wesprze stowarzyszenie, przekazując materiały promocyjne i informacyjne o Stargardzie i stargardzkich zabytkach. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto