Metro na Targówku wycięło autobusy? „Zmiany utrudniają mieszkańcom komunikację”

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Szymon Starnawski
Metro na Targówku ułatwiło dojazd do centrum. Ale nie wszystkim. Mieszkańcy Bródna skarżą się na wycięcie części kursów linii 500. W tej sprawie interweniowała nawet radna. Co na to ZTM?

W połowie września, gdy otwarto II linię metra na Targówku, zmieniły się rozkłady jazdy w tej części Warszawy. Linia 500, kursująca z Bródna na Dworzec Gdański (do I linii metra) i dalej do Ronda Radosława, zaczęła kursować co 10 minut (w godzinach 5-23.30). Wcześniej, przed zmianą rozkładu, autobusy odchodziły nawet co 3-4 minuty.

Początkowo ZTM nie informował o ograniczeniu częstotliwości kursowania autobusów na tej trasie. W komunikacie dotyczącym zmian po otwarciu metra nie było mowy o autobusie linii 500. Zmianę odczuli mieszkańcy, którzy przestali mieścić się do autobusu w porannym i popołudniowym szczycie. Warto dodać, że „pięćsetka” kursuje dość daleko od nowych stacji metra. Jeździ ul. Kondratowicza, św. Wincentego, a następnie Starzyńskiego i Słomińskiego.

Radna interweniuje

Skargi zaczęli zgłaszać mieszkańcy, którzy narzekają, że otwarcie metra pogorszyło dla nich dostęp do komunikacji miejskiej. W ich imieniu do ratusza zgłosiła się radna Agnieszka Jaczewska – Golińska.

„Uruchomienie kolejnych stacji metra na odcinku wschodnim znacznie poprawiło komunikację na Targówku, lecz nie dotyczy to wszystkich obszarów Targówka Mieszkaniowego” - pisze radna. „Skomunikowanie się do stacji metra i kontynuowanie nim dalej podróży jest często bardziej uciążliwe i zajmuje więcej czasu niż podróż autobusem do dworca Gdańskiego, będącego punktem przesiadkowym dla większości podróżnych z Targówka. Dlatego też zmiany na tym odcinku znacznie utrudniają mieszkańcom komunikację."

Radna prosi o zwiększenie przepustowości linii w godzinach szczytu. Sugeruje również przywrócenie linii 327, która okresowo dowoził mieszkańców do Ronda Starzyńskiego.

Zapytaliśmy Zarząd Transportu Miejskiego o przyszłość kursów popularnej „pięćsetki”:

Na bieżąco badamy napełnienie autobusów na tej linii. Pomiary potwierdzają bardzo wysokie napełnienie autobusów w godzinach szczytu porannego i popołudniowego. Wynika z nich, że są pojedyncze kursy znacznie napełnione, ale nie występuje powtarzające się w kolejnych kursach przepełnienie - tłumaczy Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.

Z badań ZTM-u wyszło, że w dni robocze największe średnie napełnienie autobusu wynosiło 90,7 proc. z przystanku Kołowa (kurs z Bródna). Warto dodać, że przyjęto pełne obłożenie 140 osób - dla autobusu przegubowego oraz 90 osób - dla zwyczajnego.

- Nadal będziemy obserwowali tę linię i reagowali, gdyż po zmianach wprowadzonych po uruchomieniu nowych stacji metra sytuacja komunikacyjna jeszcze nie jest ustabilizowana - zapowiada Kunert. Przypomina również, że z przystanku Bródno Podgrodzie jeździ nowa linia - 256, która dowozi pasażerów bezpośrednio do stacji drugiej linii metra.

Ponadto dowiedzieliśmy się, że ZTM wypuszcza na trasę tzw. „wtyczki”, czyli autobusy nieujęte w rozkładzie jazdy, które pozwalają przewieźć pasażerów podczas szczytów komunikacyjnych. Wtedy rzeczywista częstotliwość kursów linii 500 to 5 minut.


Wideo

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Zielona Białołęka straciła dojazd do m1. Nie dojedziemy przyspieszonym 527 na Wileński i Starówkę. MAMY BYĆ na siłę szczęśliwi bo pojedziemy M2.... do ronda Babka, "kina" Femina i na Żoliborz.

K
Konrad

Bo ZTM nie powinno traktować metra jako zastępstwo komunikacji autobusowej i tramwajowej, ale jako jej uzupełnienie. Bo najwyraźniej pracownicy ZTM nie wiedzą że Warszawa ma coraz więcej mieszkańców.

G
Gość

Przed otwarciem M2 Trocka, na Zacisze były 2 linie 512 i 527. Zabrali 527, zostało stale zatłoczone i spóźnione 512. Do M2 Trocka, połączenia żadnego. Nie wszystkim otwarcie nowych stacji wyszło na zdrowie. No chyba że ,,pamiętaj pasażerze, piechotą zdrowiej".

G
Gość

500 to jedna sprawa, druga to taka, ze do tego 500 jest kawal drogi i dlatego przez moment dla mieszkancow malborska/wincentego uruchomiono linie 327, ktora kursowala do metro dworzec gdanski. Korzystalo z niej wielu uzytkownikow, po czym z dnia na dzien wylaczono ta linie z powodu tego, ze teraz mamy jezdzic do m2. Ale skoro potrzebuje dojechac do m1 i np na Mlociny to po co mam jezdzic naokolo? Czy drodzy idioci ustalajacy rozklady jazdy autobusow z Warszawy do Gdanska jezdza przez Krakow czy raczej wybieraja najszybsza i najkrotsza droge? Zadam! Tak, zadam drogie ztm przywrocenia duzej czestotliwosci linii 500 i przywrocenia autobusu linii 327, bo nie wszyscy mamy potrzebe uzywac m2. I chetnie przesle wybitnie niekulturalna korespondencje jaka od Was otrzymalam do portali warszawskich.

G
Gość

To nie jedyna linia, która jest "ofiarą" otwarcia nowych stacji metra. Całe Nowe Miasto nie ma już ani jednego bezpośredniego połączenia na Dw. Centralny. Ostatnia linia czyli 227 też przestała kursować z okazji otwarcia nowych stacji metra. Zresztą wogóle z tego rejonu jest fatalne połączenie ze ścisłym Centrum. Jedyny autobus na Świętokrzyską178 jeździ dwa razy na godzinę. Na Marszałkowską żaden. Za to kierunek fantastycznie skomunikowany to Al. Ujazdowskie- 116, 180, 503, 518. Nic tylko na Wiejską jeździć...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3