Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekazała informacje na temat wykonania analizy porealizacyjnej dla S2 Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku - węzeł Puławska - węzeł Lubelska. Jej zakres został określony przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie.
Opracowanie zawiera m.in. analizy dotyczące poziomu hałasu na terenach wzdłuż S2 Puławska - Lubelska, a także pomiary powietrza i gleby w rejonie inwestycji. Analiza oceniła skuteczność zastosowanych urządzeń minimalizujących i wykazała potrzebę dobudowy zabezpieczeń w miejscach, gdzie stwierdzono przekroczenie norm na terenach podlegających ochronie akustycznej m.in. dla nowo powstałej zabudowy mieszkaniowej - poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.
GDDKiA poinformowała, że po zweryfikowaniu materiału, na jego podstawie zostanie wydana właściwa decyzja administracyjna, po czym będzie można przystąpić do dalszych działań.
Badania powietrza
GDDKiA przekazała, że od września 2021 r. do końca 2022 r., w sąsiedztwie obiektu pod Ursynowem, wykonywane były pomiary i badania powietrza atmosferycznego. Dane były zbierane z rejonu wyrzutni tunelu zlokalizowanych przy obu wylotach z tunelu oraz z okolic portali. Dotyczyły one stężenia/zawartości w powietrzu dwutlenku azotu, pyłu zawieszonego (PM2,5 oraz PM10) i benzenu.
Badania były prowadzone całodobowo przez 365 dni na wyrzutniach oraz przez minimum 70 dni pomiarowych w roku w rejonie portali. Wyniki opracowane i przeanalizowane przez ekspertów nie wykazały pogorszenia jakości powietrza w rejonie wlotów tunelu na Ursynowie. Tym samym nie ma zagrożenia dla mieszkańców tego terenu.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?