W najbliższy piątek, 1 listopada zostanie oddany do użytku nowy przystanek kolejowy Warszawa Powązki. Znajduje się on pomiędzy stacjami Warszawa Koło i Warszawa Gdańska, w sąsiedztwie wiaduktu ul. Powązkowskiej. Na przystanku będą zatrzymywały się pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej linii S9 i Kolei Mazowieckich linii R90 i RE90. W dni powszednie pociągi obu przewoźników będą zapewniały około 30-minutową częstotliwość.
- Zależało nam, aby już na Wszystkich Świętych wzmocnić komunikację w aglomeracji warszawskiej, dlatego przyspieszyliśmy oddanie przystanku Warszawa Powązki. To kolejny dostęp do kolei w obszarze stolicy i realny efekt uzyskany dzięki realizacji Krajowego Programu Kolejowego. W dni powszednie na Warszawie Powązkach zatrzyma się ponad dziewięćdziesiąt pociągów - powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Jak informuje ZTM, dzięki nowemu przystankowi mieszkańcy Żoliborza Artystycznego i nowo wybudowanych osiedli mieszkaniowych przy ul. L. Rydygiera zyskają szybkie połączenie ze stacją metra Dworzec Gdański i stacją kolejową Warszawa Gdańska. Pociągi będą pokonywały odcinek Warszawa Powązki – Warszawa Gdańska w około trzy minuty.
Zadaszone perony i kładka
Nowy przystanek powstał po wschodniej stronie wiaduktu, przy ulicy Powązkowskiej i jest wyposażony w dwa perony – jeden znajduje się pomiędzy torami, a drugi pomiędzy torem, a skarpą. Zamontowane zostały szerokie, kryjące większość powierzchni peronu, wiaty, które zapewnią ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Od strony wiaduktu przy ul. Powązkowskiej wybudowane zostały schody. Ułożona została również antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami zaprowadzającymi. Podróżni mogą korzystać z ławek i spoczników, a oświetlenie led zapewni dobrą widoczność po zmroku.
- Prace wykończeniowe na przystanku i przy budowie kładki będą kontynuowane do I kwartału przyszłego roku. Kładka zapewni dogodne dojścia na perony po przeciwnej stronie ul. Powązkowskiej oraz połączy dzielnice Wola i Żoliborz. W żelbetowej konstrukcji nowej kładki osadzone zostały elementy zabytkowego wiaduktu przeniesionego znad ul. Obozowej - czytamy w komunikacie prasowym PKP.
Nowy przystanek ma zachęcić do korzystania z kolejki
Wszystkie prace wykonywane przez STRABAG prowadzone były przy zachowaniu ruchu pociągów pasażerskich i towarowych, dzięki czemu minimalizowane były utrudnienia związane z realizowaną budową. Przystanek Warszawa powstaje w ramach prac na linii średnicowej, które są warte około 200 milionów złotych i współfinansowane przez Unię Europejską. Modernizacja linii obwodowej ma zachęcić mieszkańców Warszawy do jazdy koleją.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?