Studenci chętnie sięgają po podkładki
Do tej pory w większości studenckich stołówek nie funkcjonowały podkładki pod talerze i inne naczynia. Teraz zrodził się pomysł, aby zaprojektować podkładki, które mogłyby być pożyteczne dla studentów, przekazując np. informacje z danej sekcji studenckiej lub ciekawe zniżki oraz kupony, a z drugiej strony byłyby praktyczne, jako osłona chroniąca tace przez zniszczeniami i zabrudzeniami.
- Zabraliśmy się za stworzenie pierwszej edycji takich podkładek. Wzięły w niej udział zaprzyjaźnione firmy, a my do samego interesu trochę dopłaciliśmy. Pierwsza seria pojawiła się na centralnej stołówce Politechniki Warszawskiej oraz wydziale matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Pracujemy teraz nad kolejnymi edycjami i chętnie nawiążemy współpracę z wszystkimi markami, które kierują swoje usługi oraz produkty do studentów - tłumaczy Wojciech Mandrysz, jeden z pomysłodawców.
Jak nawiązać współpracę z Taka Taca? Wystarczy wejść na Takataca.pl i zostawić swoje dane kontaktowe. Twórcy Taka Taca kontaktują się później z firmą i ustalają formę reklamy, jej dokładny wygląd oraz czas emisji. W ciągu miesiąca reklamy na podkładkach są oglądane około 5000 razy. Średni czas patrzenia na reklamę to 20 minut.
Zobacz też: Nowy festiwal literatury „Apostrof” pod opieką Sylwii Hutnik. Głośne nazwiska i ponad 70 wydarzeń
- W pierwszej edycji przeprowadziliśmy eksperyment, w którym chcieliśmy przekonać się, czy studenci będą takimi podkładkami w ogóle zainteresowani. Okazało się, że wszyscy bardzo chętnie po nie sięgali, chociaż nie musieli tego robić. Podkładki były ułożone obok sztućców, więc można powiedzieć, że studenci sami sięgają po te reklamy - mówi Wojciech Mandrysz.
Poza rokiem akademickim będzie Taca Korpo
Podkładki robione są w programach graficznych, później wszyscy reklamodawcy otrzymują finałowy projekt, który jest drukowany i dostarczany na współpracujące stołówki. W ten sposób ma to się odbywać co miesiąc, bo tyle w założeniu ma trwać emisja jednej reklamy.
Pierwsze małe sukcesy projektu Taka Taca skłoniły jej twórców do prac nad kolejną inicjatywą - Taca Korpo, która w czasie akademickich wakacji, miałaby funkcjonować w warszawskich korporacjach. Zasady realizacji tego pomysłu dla potencjalnych klientów działałyby analogicznie, jak w przypadku studentów.
- Na razie targetujemy swój projekt do studentów, ale myślimy też o stołówkach w biurowcach, gdzie potencjalnych klientów dla reklamodawców jest jeszcze więcej - przekonuje student infromatyki UW.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?