W moim artykule z lipca 2010 roku tylko fragmentami opisałem stacje znajdujące się w Inowrocławiu. W serii tych artykułów postaram się opisać je bardziej szczegółowo...
Kiedyś toczyło się tu życie
Ulica Budowlana. Przejazd ciągle zamknięty, otwierany tylko na dźwięk samochodowego klaksonu przez pracownika nastawni. Cisza, spokój. Tylko kilka domów mieszkalnych i mała stacja niedaleko miejskiej ciepłowni. Początkowo miało jej tu nie być. Budowę planowano w okolicach ulic Wielkopolskiej i Wiejskiej. Dawniej życie toczyło się tu prawie nieustannie. Miała być tu nawet główna stacja. Teraz ze względu na rozwijający się przemysł motoryzacyjny i cięcia w kursach PKP pociąg "wita" na stacji góra 4 razy dziennie.
Rozkładu próżno szukać na peronie
Stacja nie posiada konkretnych zabudowań. Jest tu jedynie zdewastowana toaleta i nastawnia – nic więcej. Są też dwa perony i cztery krawędzie peronowe, z czego tylko dwie są używane. Dodatkowe tory mogą być wykorzystywane jako bocznica. Zważając jednak na częstotliwość ich używania zarastają one różnego rodzaju zielskiem. Tablice peronowe rdzewieją, a rozkładu próżno szukać na peronie. Znajduje się on na drzwiach budynku nastawni.
Linie przebiegające przez stację:
Magistrala węglowa (Chorzów Batory - Tczew [251]);
Inowrocław Rąbinek-Drawski młyn (częściowo nieprzejezdna);
Inowrocław Rąbinek-Mogilno z odgałęzieniem do ZEC-u kawałek za stacją (rozebrana na odcinku Kruszwica-Mogilno z powodu nierentowności);
Inowrocław Rąbinek-Inowrocław.
Niedaleko stacji znajduje się wagonownia należąca do PKP Cargo, a także mały, nieużywany przystanek kolejowy dla pracowników, ale o tym być może w następnym artykule.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?