Znamy już laureatów etapu regionalnego konkursu na najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat POT. Jednogłośną decyzją komisji, główną nagrodę w województwie pomorskim zdobyła Żegluga Wiślana – rejsy jachtami motorowymi po Pętli Żuław, natomiast nominację do Złotego Certyfikatu otrzymało Oblężenie Malborka – inscenizacja wydarzenia historycznego sprzed sześciuset lat.
W ocenie jurorów – przedstawicieli środowiska i branży turystycznej i lokalnych mediów - produkty te stanowią kompleksową, odpowiednio skomponowaną ofertę turystyczną, która jest odpowiedzią na rosnące wymagania turystów. Do etapu ogólnopolskiego zgłoszeni zostaną również laureaci drugiego i trzeciego miejsca: Muzeum Bursztynu w Gdańsku orazAleja Gwiazd Sportu we Władysławowie wraz z obchodzącym jubileusz 10-lecia Festiwalem Gwiazd Sportu.
- Bardzo się cieszę, że w odpowiedzi na konkurs wpłynęło tak wiele ciekawych ofert produktowych. W zasadzie wszystkie zasługują na pochwałę, ponieważ bazują na unikalnych walorach lokalnych. Musieliśmy jednak dokonać pewnej selekcji i wybraliśmy perełki, produkty charakteryzujące się ogromnym potencjałem rozwoju – komentuje Marta Chełkowska, prezes PROT. Komisja zdecydowała się również na honorowanie specjalnymi wyróżnieniami jeszcze dwóch inicjatyw: Festiwalu Kawy z Gdyni – imprezy nawiązującej do tradycji morskich miasta, jako pierwszego w Polsce portu przeładowującego ten produkt oraz Karty Turysty Gdańsk–Gdynia–Sopot-Plus – pierwszej w kraju w pełni elektronicznej karty obejmującej swym zasięgiem obszar metropolitalny oraz obiekty i atrakcje zlokalizowane na terenie całego województwa.
Oficjalne wręczenie nagród będzie miało miejsce w czasie regionalnych Obchodów Światowego Dnia Turystyki, które odbędą się 2 października w Słupsku. - Laureaci są potwierdzeniem dla tegorocznego hasła obchodów. W Słupsku świętować będziemy różnorodność i wielowątkowość turystyki – dodaje Prezes Marta Chełkowska.
Wsparcie i promocja produktów turystycznych stanowi jeden z głównych celów działalności Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Od tego roku w ramach PROT działa Centrum Wsparcia, którego główną funkcją jest świadczenie usług doradczych i konsultingowych dla lokalnych inicjatorów rozwoju produktów turystycznych. - W tym roku skupiliśmy się na produktach turystyki aktywnej, która stanowi jeden z priorytetowych i dynamiczniej rozwijających się kierunków naszego regionu. Pracujemy nad przygotowaniem i wprowadzeniem na rynek gotowych pakietów turystycznych, które uatrakcyjnią ofertę turystyczną województwa i niewątpliwe przyczynią się do kreowania nowoczesnego wizerunku i marki regionu pomorskiego. Efekty przedstawione zostaną już niebawem w Poznaniu na organizowanej w czasie Tour Salonu konferencji podsumowującej – komentuje Krystyna Hartenberger – Pater, zastępca dyrektora biura PROT.
Pomorskie stawia na promocje produktową i pokazuje się jako już nie tylko jako miejsce wizerunkowo atrakcyjne ale również takie, w którym wiele się dzieje. Inicjatywy sukcesywnie włączane są do promocji regionu i prezentowane między innymi za pośrednictwem administrowanych przez PROT portali turystycznych poznaj3miasto.pl oraz shopandsee.eu
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?