Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Budowa metra w Warszawie. Wiemy jak będą wyglądać stacje trzeciej linii

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Wracamy do tematu studium rozwoju sieci metra przez firmę ILF przygotowała dla Warszawy studium rozwoju sieci metra. Poznaliśmy jego szczegóły, a wśród nich liczbę i kształt linii - ze szczegółową listą przystanków. Wśród dostępnych w opracowaniu danych znalazły się także informacje o etapowaniu rozbudowy całej sieci warszawskiego metra. Przedstawiamy szczegółowe mapy zawierające przebiegi linii, stacje oraz podział na etapy budowy - wraz z zakładanymi w opracowaniu datami.

Wizualizacje trzeciej linii metra w Warszawie

Wracamy do tematu studium rozwoju sieci metra przez firmę ILF. Niedawno, tutaj, prezentowaliśmy szczegółowe mapy zawierające przebiegi linii, stacje oraz podział na etapy budowy - wraz z zakładanymi w opracowaniu datami. Dzisiaj zaprezentujemy wizualizacje stacji trzeciej linii metra, a wkrótce przeanalizujemy też planowane przesiadki pomiędzy liniami. W pierwszej kolejności (według założeń do 2029 roku) miałoby powstać 6 stacji. Poniżej przedstawiamy jak mogą one wyglądać.

Budowa metra w Warszawie. Wiemy jak będą wyglądać stacje trz...

Według koncepcji ILF sześć stacji pogrupowano w pary z dominującymi motywami i kolorami. Wybrano trzy kolory, które mają stanowić motyw przewodni:

  • ciemnozielony,
  • złoty/brązowy i odcienie,
  • granatowy.

Stacje będą uzupełniać białe i kolorowe kolumny. Dla całej linii przyjęto zielony jako kolor główny. Pracownia przedstawiła również jak mogą wyglądać okolice stacji. Internauci od razu zaczęli zwracać uwagę na braki w infrastrukturze rowerowej - chociaż są to dopiero wizualizacje poglądowe, a nie na podstawie projektu budowlanego. Zagospodarowanie terenu w rejonie stacji Wiatraczna stanowić będzie przedmiot niezależnego opracowania wykonywanego na zlecenie Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Zgodnie z decyzją Miasta stołecznego Warszawa stacja Rondo Wiatraczna zlokalizowana będzie nad tunelem obwodnicy Śródmiejskiej.

Stacja Rondo Wiatraczna
mat. pras.

Budowa M3 przesądzona

Z dokumentu, co istotne, dowiadujemy się że zbudowanie pierwszego odcinka linii M3, tj. od Stadionu Narodowego do stacji Gocław jest już przesądzone. Uwzględnienie tego warunku było dla przygotowującej studium firmy ILF warunkiem koniecznym. Urzędnicy liczą, że w przyszłym roku gotowe będą dokumenty potrzebne do uzyskania decyzji środowiskowej. Póki co trwa impas w tej sprawie. Przypomnijmy, że środki na M3 obiecał również rząd. Jeśli wszystko poszłoby po myśli ratusza to w 2024 roku możemy się spodziewać przetargu w formule „Projektuj + Buduj”. To nie jest jednak przesądzone.

Stacja Dworzec Wschodni
mat. pras.

Nie ustaje jednak dyskusja co do zasadności budowy linii M3. Chodzi o prognozowane potoki pasażerskie dla poszczególnych linii planowanych w przyszłości. Wynika z nich, że zdecydowanie bardziej może być potrzebna linia M4. Z kolei prezydent Rafał Trzaskowski nie wykluczał budowy jednocześnie linii M3 i M4. Trudno jednak sobie to wyobrazić, chociażby ze względu na niezbędne do tego zaplecze finansowe. Więcej na temat tego jak wyglądają prognozy dla poszczególnych linii przeczytacie poniżej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: „Wojna cenowa” sklepów. Ile sklepy na tym zarabiają?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto