Kluczowa dla Gocławia inwestycja ma już decyzję środowiskową. Oznacza to, że tramwaj do pętli na Bora-Komorowskiego dojedzie za cztery lata. Po konsultacjach społecznych wybrano wariant oznaczany w materiałach numerem dwa. - Wybrany został wariant W2C z torami nad trasą Łazienkowską. Na pewno będziemy musieli zagłębić tę trasę - zapowiada Michał Powałka, rzecznik tramwajów warszawskich. To oznacza utrudnienia dla kierowców, ale na razie nie musimy się ich obawiać. Budowę zaplanowano dopiero na lata 2019-2021.
Trasa tramwajowa będzie przebiegać wzdłuż Kanału Wystawowego (równoległe do ulicy Międzynarodowej), nad trasą Łazienkowską, w pobliżu ulicy Nowaka-Jeziorańskiego i dalej Bora-Komorowskiego aż do pętli Gocław.
- Na odcinku Pętla Gocław - Fieldorfa trasa będzie przebiegała w pasie pomiędzy jezdniami, zaś na odcinku Fieldorfa - Skalskiego - po stronie północnej istniejącej jezdni ul. Bora-Komorowskiego - wyjaśnia Powałka. Tramwajarze zapowiadają, że większość torów będzie miało ekologiczną, trawiastą zabudowę. Poza tym w ramach inwestycji nasadzone zostaną drzewa i krzewy, przede wszystkim w miejscach gdzie konieczne będą wycinki w czasie budowy.
Najbardziej zmienią się okolice ogródków działkowych na Saskiej Kępie. - Wokół trasy tramwaju, wzdłuż Kanału Wystawowego, będziemy budować park linearny - tłumaczy Michał Powałka. Oznacza to, że wzdłuż torów powstanie chodnik i ścieżki rowerowe. Będzie też mała architektura, a także sporo zieleni, której domagali się mieszkańcy w czasie konsultacji. Bowiem zgodnie z uzyskaną decyzją środowiskową wyciętych zostanie 572 drzew i ponad tysiąc krzewów. - Około 50 proc. drzew przeznaczonych do wycinki to drzewa owocowe, w słabszej kondycji i o niższej wartości przyrodniczej. W wariancie który będziemy realizować tylko 8 drzew – lip, spośród wskazanych do wycinki oceniono jako cenne. Liczba nasadzeń będzie wynikiem prac nad koncepcją programowo-przestrzenną i architektoniczno-urbanistyczną - dodaje rzecznik tramwajów warszawskich. Dokładną liczbę nowych nasadzeń poznamy za kilka miesięcy.
Trasa tramwajowa, od strony centrum będzie przebiegała mostem Poniatowskiego. Tuż za skrzyżowaniem Waszyngtona z Międzynarodową odbije w prawo, w kierunku Gocławia. Tam będzie biegła wzdłuż Kanału Wystawowego, a następnie nad trasą Łazienkowską.
Szacunkowy koszt budowy to 215,8 mln zł. Na nowej trasie znajdą się dwie linie. Pierwsza z centrum, a druga z ciągu al. Zieleniecka - Targowa. Każda z nich będzie jeździła co cztery minuty. Specjalnie na tę trasę zakupionych zostanie 18 tramwajów jednokierunkowych. Cała budowa trwać będzie w latach 2019-2021.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?