Chcesz zgłosić problem lub masz pomysł na ulepszenie miasta? Zadzwoń pod 19115
Miejska infolinia pod numerem telefonu 19115 zapewnia mieszkańcom całodobowy kontakt z urzędem przez siedem dni w tygodniu. Warszawiacy mogą skorzystać z tego telefonu interwencyjnego, aby zgłosić problemy, z jakimi borykają się w stolicy np. dziurę w drodze, zniszczoną zieleń, nielegalne wysypisko śmieci czy zepsutą sygnalizacja świetlną. Jest to duże ułatwienie, ponieważ nie trzeba osobno dzwonić do Zarządu Oczyszczania Miasta, Zarządu Dróg Miejskich, Zarządu Zieleni czy Zarząd Transportu Miejskiego. Wystarczy wybrać jeden numer - 19115.
Telefon interwencyjny został uruchomiony w 2013 roku pod hasłem ''Narzekaj! Zmieńmy Warszawę. Razem''. Okazuje się jednak, że narzekanie nie jest wcale takie tanie. Połączenie z infolinią 19115 jest bowiem płatne, z czego większość mieszkańców nie zdaje sobie sprawy.
Zobaczcie też: Warszawa przyszłości - jaka powinna być? Czego brakuje stolicy, żeby stała się idealnym miejscem do życia?
Kosztowny numer 19115
Telefon interwencyjny ma w założeniu pomagać mieszkańcom stolicy w zgłaszaniu problemów. Okazuje się jednak, że skorzystanie z miejskiej infolinii może warszawiakom przysporzyć problemów. Finansowych. Mało osób spodziewa się bowiem, że połączenie z numerem interwencyjnym jest płatne. Dowiadują się dopiero o tym, dzwoniąc pod 19115. Informacja o ''koszcie połączenia zgodnym z taryfą operatora'' podawana jest na wstępie połączenia, jednak nie ma informacji o stawce. Ponadto większość dzwoniących osób spodziewa się, że opłata zostanie naliczana dopiero za rozmowę z konsultantem, nie za oczekiwanie na połączenie. A czeka się nawet do kilkunastu minut.
Nie jest to zbyt duży problem, jeśli osoby posiadające komórki mają darmowe minuty. Co jednak ze starszymi ludźmi, którzy zazwyczaj korzystają ze stacjonarnych telefonów? To oni muszą przygotować się, że rachunek telefoniczny wzrośnie nawet o kilkadziesiąt złotych.
Zobaczcie też: Te rzeczy irytują warszawiaków. Jakie rzeczy doprowadzają nas codziennie do furii? Oto autentyczne historie
Dlaczego numer interwencyjny nie jest darmowy?
19115 nie jest numerem alarmowym, nie służy do powiadamiania w sytuacjach zagrożenia zdrowia, życia lub mienia, z tego względu nie jest bezpłatny. Nie wiadomo czy połączenie z miejską infolinią będzie kiedykolwiek darmowe, dlatego dla dobra naszych portfeli pamiętajmy o kosztach przy wybieraniu tego numeru interwencyjnego. Jeśli nie chcecie ponosić żadnych opłat, skorzystajcie z innych sposobów kontaktu z Warszawa 19115. Do wyboru macie:
- e-mail: [email protected] lub czat
- portal warszawa19115.pl
- bezpłatną aplikację mobilną
POLECAMY TEŻ:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?