Projekt obejmie przebudowę torów i jezdni na odcinku 1 km. Między Królewską a Świętokrzyską ma znaleźć się zielone torowisko z rozchodnikiem, natomiast od Świętokrzyskiej tory tramwajowe będą używane jako awaryjny pas dla karetek pogotowia i innych uprzywilejowanych pojazdów. Dla wygody pasażerów chcemy też przedłużyć przystanki tramwajowe przy Świętokrzyskiej - poinformowały Tramwaje Warszawskie.
Przebudowa najwcześniej za rok
Wykonawca będzie miał 422 dni na przygotowanie dokumentacji. Zajmie się nią firma CONE AMG za kwotę 1 mln 439 tysięcy złotych brutto. Przebudowa tej ulicy będzie możliwa najwcześniej w 2024 roku, gdy dokumentacja będzie gotowa. Planowany termin prac został wybrany, tak aby nie wywoływać więcej utrudnień w ruchu tramwajów i aut w centrum w najbliższym czasie.

Obecnie po zachodniej stronie Marszałkowskiej znajduje się droga dla rowerów. W planach przedstawionych przez tramwajarzy nie ma informacji o dalszych zmianach w tym zakresie. Kluczowym elementem opracowania jest zaprojektowanie przestrzeni pod nasadzenie szpalerów drzew wzdłuż torów tramwajowych. Ma być ich możliwie jak najwięcej, tak aby tworzyły zielony pas wzdłuż torów.
Wykonawca dokumentacji będzie musiał zaprojektować także nową organizację ruchu drogowego. Uwzględni ona przebudowę lewych pasów wzdłuż torów na pasy zieleni z drzewami. Samym wykonaniem prac związanych z zielenią zajmie się Zarząd Dróg Miejskich – tak zostały podzielone obowiązki i odpowiedzialność między stołecznych drogowców i tramwajarzy.
Marszałkowska zmieni się cała, ale fragmentami
Pod koniec marca informowaliśmy także, że został wybrany wykonawca, który zmieni układ jezdni, wyremontuje chodnik, uporządkuje parkowanie, wybuduje drogę dla rowerów i posadzi 63 drzewa na odcinku od Pl. Bankowego do Ogrodu Saskiego. Najlepsza ofertę złożyła firma Balzola, która za wykonanie prac otrzyma dokładnie 8 232 480,55 zł.

Kolejnym krokiem będzie przebudowa Marszałkowskiej na odcinku między ul. Królewską a pl. Bankowym oraz od pl. Konstytucji do ul. Nowogrodzkiej. Powstaną tu drogi rowerowe, wygodne chodniki i szpalery drzew. Fragment od Królewskiej przez pl. Bankowy, aż do al. Solidarności będzie przebudowany jako pierwszy - przekazali drogowcy.
Więcej na ten temat przeczytacie w tekście poniżej
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?